stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

lördag 27 oktober 2007

Syskonbyxor






Två par av min litet tajtare modell, den med lätt utställda ben, i e-slöjds härliga ränder. Tyvärr blev byxorna litet för stora för lillkillen, men de växer ju så fort i den åldern ändå =) Och storebrors verkar ju sitta fint! Dessa på beställning, och jag har verkligen fallit för det här med syskonkläder... Märker att jag allt oftare syr matchande till stora o lilla j...


Mönstret är en modifiering av Ottobres tajts-mönster, vid det här laget så ändrat att jag kanske borde kalla det ett eget, men det har i alla fall sitt ursprung där =) Dessa blev också det sista jag sydde innan overlocken kom!

2 kommentarer:

Jes sa...

Va sköna byxorna ser ut. Snyggt tyg, har inte kommit mig för att beställa från e-slöjd ännu.

stora lilla j sa...

Åh, gör det, du kommer inte att bli besviken! Det är verkligen det mjukaste och skönaste man kan tänka sig! =)