stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 15 november 2007

latteplysch till lillebror



Min tygaffär hade tagit in en helt fantastisk lattefärgad plysch, till kvaliteten lika fin som Hilco's och tyvärr nästan lika dyr, men jag fick ändå en meter med mig hem... Den metern räckte till både mössa, omlotttröja och sparkbyxor till lilla j!

Mönstret till mössan kommer från Ottobre 4 -02, egentligen tänkt att vara i fleece och fodras med plysch, men denna är i plysch och fodrad med brun interlock från e-slöjd. Lyxiga svarta stretchiga kantband från Apidae.

Omlottisen är gjord efter mönster ur "Sy till barnen" men som vanligt en bra bit smalare i livet.

Sparkbyxorna är samma egenkopierade mönster som tidigare, passar jättebra på min minsting! Denna gång har de fått vanliga tryckknappar istället för knappar och knapphål. Dessutom provade jag en dekorsöm nertill, blir som en våg, som kändes jättesöt, och dessutom plockade upp de svarta kantbanden fint. Det känns verkligen lyxigt med färdiga kantband!

7 kommentarer:

Gekko sa...

Vilket härligt set! Riktigt snyggt!

stora lilla j sa...

Tack! Tack vare plyschen känns det jättemjukt, och färgkombinationen känns kanon, även om det är en smula dovare än jag brukar vilja ha det, hänger väl ihop med säsongen också...

Ellilo sa...

Härlig färg och fina saker. Jag länkar till dig!

BONGI sa...

Jättefint!!Färgkombinationen var verkligen kanon!!

Katarina sa...

Oj vilka fina kläder! Du är verkligen jätteduktig!

stora lilla j sa...

tack! det här var dock verkligen simpla mönster, det enda någorlunda komplicerade var byxorna med blöjkil ;-) Men jag gillar slutresultatet! =)

Jes sa...

Vilket fantastiskt set, jättefint. Gillar färgen, va du är produktiv.