stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

tisdag 20 november 2007

Plyschkombo på beställning




Den här beställningen var jätterolig, framför allt för att den ska till en liten tjej som verkligen gillar mina kläder, men också för att kombinationen känns så klockren (helt mammans idé, så tyvärr kan jag inte ta credit för den alls...) Tröjan med blixtlås i orange och rosa plysch, extra accentuerat av raglanarmarna, med orange blixtlås o muddar, och ett par rosa plyschbyxor och ett par orange plyschbyxor till. Perfekt för att variera sig, och byxorna blir ju mycket snabbare smutsiga än tröjorna...

På de rosa byxorna har jag provat en kopia av Katvigs modell på fickor, inte alls så svårt som jag trodde, fast jag provsydde ett par byxor till stora j först. Och så himla snyggt!! De orangea fick istället en bakficka, därför är bilden på dem bakifrån. Kontrasterande mudd i midja o benslut på båda byxorna. Hoppas nu bara att hon blir nöjd!!!

Mönster blixtlåströja från Ottobre, byxornas mönster eget. Tyg och mudd från Sundbybergs gtextilcentrum, blixtlås från Stoff och Stil.

6 kommentarer:

Anonym sa...

JÄTTEsnyggt!!!!!!
Jackan är urhäftig. Ser proffsigt sydd ut.
/Klockarbarn

stora lilla j sa...

Tack!! *rodnar* gillar verkligen modellen, även om det var litet trixigt innan jag förstod hur man skulle sy på mudden runt blixtlåset...

Botilda sa...

Så så snyggt! Gillar verkligen kombinationen av de starka färgerna. Håller med Klockarbarn om hur proffsigt det ser ut.

Gekko sa...

Underbart set! Gillar verkligen den färgkombon! Och Katvigfickorna gör sig verkligen, kanske jag också skulle testa någon gång. Jag länkar förresten till dig om det går bra!

stora lilla j sa...

Botilda: Tack!

Gekko: Självklart, bara roligt! Katvigfickorna blir verkligen suuupersnygga, ska försöka få upp en bild på de jag sydde till stora j också, de är så fina på! Och inte alls svåra att sy! =)

Jes sa...

SUPPER SNYGGT!!!!