stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 27 mars 2008

Copycat...



Jag fortsätter uppdateringen! Dessa vårskjortor är sydda enligt mönster ur "Sy till barnen", dock litet smalare eftersom storebror bara drar iväg på längden nu, och med trekvartsärmar. Tyvärr kan jag inte alls ta credit för idéen...

Jag och älsta barnet surfade och tittade in hos Florin, varpå sonen förtjust utbrast "Åh titta mamma, den är fiiiin!" om vartenda plagg. Jag kan ju inte annat än hålla med, hon är superduktig på att matcha vackra tyger med det perfekta mönstret... Men så stannade han vid tunikan med duvor på och utbrast Mamma haaaaa den! Och eftersom jag hade en bit lika dant tyg i form av ett örngott så sydde jag en kopia! Den undre är sydd i ett tyg i bäckebölja, perfekt till sommaren o värmen, och kommer från Retrodepot. För sent insåg jag att det faktiskt var dödskallar på tyget, något som jag annars avskyr, och vägrar sätta på mina barn...

Modellen känns verkligen perfekt nu för sommaren, luftig o sval, men skyddar samtidigt mot brännande strålar. Barnet verkar minst sagt förtjust i den också, eller så är det de roliga motiven han gillar mest!

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
rino sa...

klart man får härma! jag har också duvtyget från när jag var liten och... ja en sommartunika sitter ju aldrig fel... vi får se

stora lilla j sa...

Ja, jag tänkte så jag med, bara att ära den som äras bör! =) Och tyget är helt perfekt till en liten tunika...

Anonym sa...

Jätte fina! Har precis oxå kommit över boken "sy t barnen" och är så sugen på en liknade tunika till min lillkille.
Roligt att kika runt på din sida och inspireras!