stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

fredag 28 mars 2008

titta mamma en kläääääning!



... fast det var meningen att det skulle vara ett förklä... Jag tyckte modellen i "Sy till barnen" verkade så himla praktisk, att man kunde variera den efter ålder och så! Och eftersom båda barnen vägrar haklapp så var det ju värt ett försök! På sätt och vis funkar det, eftersom min stora älskling tycker att det är en klänning så vill han ha det på sig hela tiden, men lillebror tycket fortfarande att det är för likt en haklapp och försöker slita den av sig med ett förtvivlat ansiktsuttryck!

Tyget är en vaxduk från Åhléns, hade en liten bit kvar, som räckte perfekt. Modellen har alltså sneda hällor där bandet löper igenom över halsen, för att sedan knytas på ryggen. Därför kan förklät komma så högt upp i halsen, och samma förklä kan användas av en ettåring som av en femåring! Smart, smart!

3 kommentarer:

BONGI sa...

Jättefint! Har också varit sugen på att sy det där förklädet och nu när jag ser hur fint det är "i verkligheten" bara måste jag sy det nån dag!!

stora lilla j sa...

Det är verkligen toppen! Jag gillar att det kan gå upp så högt i halsen, tycker alltid att det är där värsta kladdet kommer...

Anonym sa...

Hi, I can’t understand how to add your site in my rss reader. Can you Help me, please :)

rH3uYcBX