stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

tisdag 12 augusti 2008

Milo är här!


... skrev jag och inget mer, snacka om virrig nybliven trebarnsmamma! =) Det var meningen att det skulle vara en liten bild på mitt underverk (check) och en liten text rörande sagda underverk (se nedan)

Den nionde augusti kom Joel, fem dagar över tiden, och såååå välkommen. Frisk och vacker och asbra på att amma. Bilden är tagen vid tio timmars ålder, rätt duktigt med hår va? =)

Sylusten är alltså av förklarliga skäl ganska låg, men jag passar på att bjuda på litet bilder av kläderna när de används istället! Var så goda!





Joel på väg hem från förlossningen i ugglebyxorna med tillhörande mössa, och en av bodysarna som maken tiggde sig till. För väl hålla med om att det är rätt praktiskt med bodys iaf i början, men ångrar såååå att jag inte sydde omlottbodys istället!







En liten närbild på mössan på, blev så nöjd med den, passformen är jättebra, och det silkiga knytbandet känns fint och mjukt...








Alla tre bröderna, Joel har sparkbyxorna jag sydde från Ottobres prematur, de är i storlek 50 men litet väl korta i benen... Hur som helst, söta är de på, och de funkar ju den första veckan eller så!






Och så en bild av stora storebror i sin födelsedagshoodie, som jag nog aldrig hann blogga om, sydd i mitt vanliga hoodiemönster, i brun fleece från Stoff o Stil, med vitt trikåfoder i huvan och vita kantband. Enkel men perfekt att ha för den funkar verkligen till allt!

22 kommentarer:

Strömming sa...

HEJ! Grattis till den lilla killen!!! Själv går jag fortfarande med mage!

Anonym sa...

Stort grattis! Dags att använda alla fina kläder nu då *ler*!

á Yeliqa sa...

STORT GRATTIS till otroligt fina Joel!!! Vilken härlig barnaskara du har där hemma nu:)

gullhjärta sa...

Stort grattis till lilla söta killen. Åh, det får mig att längta ännu mer efter vår lill*. Men vilken dag som helt är det dags. Han är superfin i kläderna du sytt. Jag kanske måste sy lite mer känns det som...

OttoPippi sa...

GRATTIS!!!! Vilken underbar son!!!! Och så roligt att få se honom i dina fina kläder!! Lycka till med allt nu!!!

Lillen&Jag sa...

Grattis grattis!!! Vilken liten sötis och härligt med så mycket hår. Lycka till!

Linda sa...

såå sööt, grattis till lillplutten :-) den gjorde ni bra

Liza sa...

Grattis grattis! Vilken sötis:) och vilket hår!:o;) Kul att se kläderna in action. (man blir ju inte mindre sugen på att skaffa smått när man ser såna här små:))

Vindling sa...

Grattis! :)

Gulligan sa...

Underbar!!! Grattis!!och vilka fina kläder!

Anonym sa...

stort grattis!! vilken sötnos och va mycket hår=) Hoppas ni mår fint allihopa! Wow, tre ungar=)
/Kram Elisabeth, rättvisa barn

snork sa...

Men ååååhhhhh vilken liten snork! Åh vad bebissugen jag blir nu....
j***a karl som inte vill ha fler barn.......(min alltså!)

Så fantastiskt söt han är!
Kram Linn

Retro Elephant sa...

Grattis till din söta gosse. Kläderna är verkligen jättesnygga :)

//Lina

Anonym sa...

Grattis till den nye sonen och till de stolta storebröderna. Så fin den lille blev i sina fina kläder.

Babushkadockan sa...

Grattis, en sån fining...

Mannagryn sa...

Stort grattis! Så gulligt med mycket hår och så fina kläder som mamma har sytt. Hoppas att ni mår bra.

Strömming sa...

Åh vilken söt liten kille du fått!!! ssist jag kikade va det inga bildr här. nu får vi bebismysa på varsitt håll!

Fru Björn sa...

Ett stort grattis till lillkillen!
Fina och användbara kläder har du sytt till honom.

Eleonor sa...

Grattis till det lilla grynet! Jag har äntligen lyckats hitta tillbaka hit och surfade egentligen mest in för att lovorda byxorna som jag köpte av dig i höstas. Min lilla var då runt 4 mån och har använt byxorna sedan dess, senast i dag faktiskt! Så bra passform och kvalitet! Det blev nog de billigaste byxorna jag köpt med tanke på användningstiden! ;-) Och de kommer nog passa ett tag till faktiskt.

Anonym sa...

Hejsan!
Grattis i efterskott :D en så ståtlig liten trollas ni fick.

Min dotter föddes också med massa fluffhår... så sött så.

Ha det bäst och njut av bebisdoften.
Kram Elisabet

Maz sa...

Grattis till nytillskottet! Såååå söt han är! Brukar titta in här på allt fint du syr! (Lite skoj: min lille kille heter också Jakob - och bonusen Joel :) Får vi en tredje får det väl bli Jonatan ;))

Gekko sa...

Stort grattis till din fina Joel! Hoppas ni mår bra!