stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 17 juli 2008

Mini elefanter

Ända sedan jag fick händerna på Meedoms bok har jag längtat efter att prova denna variant av bodysuit! Hade såna i mängder till Jacob, och föredrog dem med hästlängder framför dem med tryckknappar i grenen.

Enda orosmolnet var att jag inte sytt den här sortens öppning förut, och eftersom beskrivningen inte är på svenska var jag litet osäker på om jag skulle klara av det. Det gick, men den öppnas åt fel håll... Ingenting man tänker på kanske, men känns litet irriterande att missade en så enkel grej!

På det stora hela är jag nöjd, men nästa gång gör jag halsringningen litet tajtare, den känns väl vid för en storlek 56. Jag valde bort bandkantning av ärm- och benslut, och satte istället dit mudd, vilket känns finare och förmodligen bekvämare för Mini.

Material: elefanter från Jofotex, vit mudd från Textilcentrum. Tryckknappar från Snapsource.

Modell: Heldräkt form 1, modell 28, i Meedom & Meedoms bok Börnetöj. Mudd i ärm och benslut istället för bandkantning, annars enligt modellen.

Bäst: Kul att äntligen få sytt en bodysuit, tror verkligen att denna modell blir storfavorit här hemma, med litet modifieringar bara. Och som vanligt kul att få sy i elefanterna! =)

Sämst: *halsringningen är för vid * sprundet hamnade åt fel håll * elefanterna är litet stela att sy i och trycket krackelerar när det töjs *

12 kommentarer:

Strömming sa...

Superfint! Det ser verkligen räscht ut med vitt till de bruna elefanterna! Snygg modell på overall!

linnzan sa...

Åh så himla fin! Enkel och snygg modell. Och elefanterna har blivit mitt nya favorittyg!!!

johanna sa...

Haha, jag funderade tidigare idag på om man kunde sy en bodysuit av elefanttyget och uppenbarligen kan man det! :-D

Superfin blev den. Elefanttyget är FINT men det är tråkigt att det blir så fult när man sträcker det. Det hade kanske varit bättre att trycka vita elefanter på brunt tyg... men jag vet inte. Kram på dig!

florin design sa...

Den blev kalasfin!!!!

Tråkigt att trycket inte håller sig när man töjer i tyget... Så är det ju med ugglorna oxå tyvärr..

johanna sa...

Nu har jag antagit utmaningen! :-)

Naíma´s sa...

Åh så fin. Tyget är underbart. Nu har jag svarat på utmaningen:)

Mannagryn sa...

Jättefin! Tyget är så sött men det är synd med trycket, är tyget lite stelt då också? Söta bodies också man glömmer så lätt hur små de är när dem kommer ut.

Gulligan sa...

Den blev så fin!!!

Strömming sa...

Tusen tack för mönstret! I sååå många storlekar också!! Hoppas hinna provsy innan lill* kommer! TACK!!

DORIS DAISY sa...

Jättesnygg!!

Kottekott sa...

Jättefina saker du gör!
Jag har lagt en länk till din sida på min blogg, hoppas det e ok.

Mvh Kottemamman

Anonym sa...

åh vad söt den va =)