stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 16 oktober 2008

Hurra för tuttarna!


Just nu pågår nordiska amningsveckan, något som jag också vill uppmärksamma, även om jag just nu är rätt less på allt vad amning heter! ;-) Och amningsvecka går ju också hand i hand med bröstcancermånaden - eftersom amning faktiskt minskar risken för bröstcancer!

Litet i senaste laget firar jag också nordiska amningsveckan här på min blogg, med min syn på amning (och efter att ha ammat i snart två år och tre barn tycker jag att jag förtjänar att få komma med någon tanke angående just amning!) Amning är en rättighet! Att amma är naturligt, men det är ändå något man måste lära sig. Lyssna på dig själv och på barnet, och ta hjälp av alla funktioner i samhället, både kommunala och privata, för att få den hjälp just du behöver! Och lyssna inte på tillverkare av ersättning för att få råd om amning! ;-)

Amning är dessutom billigt, praktiskt och miljövänligt! Helt enkelt perfekt mat för små barn.

Bilden är lånad från Hellre Hållbart, en jättebra blogg med många tips för ett skönare, miljövänligare liv.

1 kommentar:

Strömming sa...

:-)

Jag har glömt posta mönstret men ska göra det idag. KOm föresten beskrivningen fram med e-posten? Mitt e-postpogram bråkade med mig just då. Om inte hojta till så kommer den. Åker bort över helgen så det kan dröja men brevet ligger klart i hallen nu!