stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 27 oktober 2008

vad jag giveade till Linnzan!



Nu är ju denna omgång Give and Get avslutad, och mitt paket gick alltså till själva initiativtagaren, Linnzan, vilket ju gjorde det hela en smula nervöst! En annan försvårande faktor (tyckte jag iaf) var temat djur, som för mig kändes en smula barninriktat, ihop med det faktum att Linnzan inte har barn.

Jag bestämde mig för att tolka temat litet vidare, och tog det som "djur och natur" och för att avslöja mig (tyckte jag iaf var ganska avslöjande) försökte jag lägga in litet miljö- och rättvisetänkande ;-)

Alltså var chockladen både ekologisk och rättvisemärkt, liksaså kaffet, och de två påsarna som man kan använda istället för att köpa plast sparar naturen! Jag älskar modellen, snodd rakt av från en köpepåse, men rymmer på något sätt ändå mer. Även här avslöjade jag mig för den som läser min blogg, då det gulblommiga tyget ofta agerat bakgrund när jag fotat kläder. Jag tycker så mycket om det, men det här var första gången jag faktiskt klippte i det.

Som present blev det en mössa jag virkat, snacka om living-on-the-edge, jag som aldrig virkat förr! Men jag ville så gärna lära mig, och med en massa hjälp, frustration och envishet blev det faktiskt en mössa! Jag skickade också med våran kokboksbibel, "Vegetariskt" med massa goda recept, och faktiskt är det väldigt miljövänligt att äta vegetarisk mat, eller iaf välja bort kött!

Med tyget tyckte jag att jag verkligen avslöjade mig, eftersom jag ofta sytt i det härliga svamptyget från Reprodepot.

3 kommentarer:

Kalunji040 sa...

Det var ett jättefint som jag tror passar Linnzan väldigt bra. Jag älskar tygkassemodellen.

Strömming sa...

Superfint paket du gjort till Linnzan! Det är ju helt rätt att tolka ett tema så att det passar mottagaren och det blev ju toppenbra!

linnzan sa...

Det passade mig alldeles utmärkt! Tusen tack! Jag har sytt en väska av svamptyget som bara är för underbart. Du får kolla in den på min blogg!