stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 20 november 2008

gulpesmekke?

Jag har läst för många norska sybloggar. Vad heter det på svenska? Kräkslapp? Låter äckligt. Hur som - ta daa! Fyra gulpesmekker till min lilla slemmis! Trikå på åvansidan, velour under, overlockat och tryckknappat - klart! Det enda som tog en stund var att lista ut ett mönster som passade. Mitt mönster ser ut som en blandning mellan ett G och en barbafigur - funkar perfekt.

6 kommentarer:

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

ser jättefina, ut, men vi tar väl det engelska ordet bibs, när vi pratar om den tror jag. fina var dem.

OttoPippi sa...

:-) :-) :-)

Strömming sa...

snygga! och så praktiskt! ag kallar de för dregglisar jag!

Heimlaga sa...

Dreglisar kallar jag också dem. Men är det ett ord och en företeelse som finns på riktigt, eller finns de bara i sybloggsvärlden?!

stora lilla j sa...

bibs kan jag köpa, vi pratar ju ändå mest engelska hemma, jag o maken. Att dra in ännu ett språk i vårt redan språköverfyllda liv känns litet överdrivet. ;-) ;-) ;-) Fast roligt låter det när maken med sin brytning frågar efter var gulpesmekkerna är! ;-)

Gekko sa...

Jag läste ju bara gulpesmekke först och reflekterade inte över att det var "fel" språk, fast jag är ju totals språkförvirrad också.. Fina var de i vilket fall!