stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

söndag 9 november 2008

Heta tygtips...

Jakten på tyg tycker jag är en av de mest karaktäriserande för sy-livet! En av de största utmaningarna tycker jag är att hitta ekologiska tyger (gifterna från färgningarna är annars rätt stora miljöbovar) Och är man inte insatt i tygblöjor är det lätt att man missar detta mini-mekka, men bara lyssna: merinoullsinterlock... ekologisk randig bambustrechfrotté... ekologisk bomullsvelour... ni ser, redan innan ni sett bilden väcks habegäret! Dessutom har de det mjukaste merinoullgarnet jag någonsin kännt! Varsågoda, håll till godo! :-D



Bilderna är lånade från pinkgreen.se

5 kommentarer:

Strömming sa...

Mmmm jag fick provbitar på bambufleecen häromveckan, den är sååå härlig1!!

Botilda sa...

Tack! Jag som letat mig tokig efter egologiskt och färgglatt...

OttoPippi sa...

Vilket tips! tackar!!!

Heimlaga sa...

Jag har bara läst om tygerna-är de så sköna som de låter?

stora lilla j sa...

Vassigo! =)

Heimlaga: jaaa, de är helt ljuvliga!!! Särskilt bambutygerna är underbart mjuka... (drömmer om en heldräkt i hallonrödrandig bambu...)