stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

lördag 3 maj 2008

syskonugglor på flykt


Jag fick en beställning på sommarshorts till ett syskonpar med lillebror och storasyster, i valfritt material, men gärna litet retro, och beställaren ville gärna ha litet "flickiga" shorts till storasyster, som alltså är fem år och inne i en seriös prinsessfas... Egentligen är jag ju rätt emot att göra könsuppdelade kläder, men det blev rätt spännande att experimentera med hur man med enkla detaljer fick fram en flickaktig känsla...

Shortsen är alltså identiska, en i storlek 92/98 och en i 110/116. Enda skillnaden är att de mindre shortsen har mudd nertill, medans de större har rullfåll! Mönstret är eget, med utgångspunkt i mina muddbyxor, men med lägre mudd i midjan. Tyget är naturligtvis det härliga uggletyget från Jofotex, men nu börjar jag få slut på mina ynka två meter röda ugglor *snyft* nåväl, jag har ju kvar av de bruna!

Jag måste säga att dessa med muddar är mina absoluta favoriter - de känns helt perfekta till sommaren!! Den modellen blir det alltså till mina gullungar, men i velour...

Nu får vi bara hoppas att beställaren blir nöjd, för nu åker de på lådan och flyger söderut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad de blev fina! Jag visade de faktiskt för ungarna och de blev jätteglada! Längtar efter att få dem på posten nu... Hm, om man skulle beställa matchande tröjor till...?

Jes sa...

Så snygga de blev. Förstår att beställaren blev nöjd.