stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

söndag 24 maj 2009

Den förlorade sladden återvänder...

Dessa klänningar är sedan länge färdigsydda, och i skrivande stund på väg till sin nya ägarinna. Läskigt känns det, eftersom jag fick så fria tyglar, vilket samtidigt är väldigt roligt. Två rosa klänningar till en femårig flicka. Jag gissar 5 år = 116, och har därifrån skissat dessa mönster på fri hand (dock med hjälp av Meedom för mått).

Jag tyckte det kändes roligare att göra två olika klänningar, den övre med inspiration i sekelskiftets nattlinnen, dock i roligare rosare tyg, och i stället för rynktråd la jag mitt favoritmotveck. Den ska förhoppningsvis vara ganska vid i ärmarna, och nå ned på halva vaden är det tänkt.

Den undre med asiatisk inspiration, dock tyckte jag när denna var färdig att den blev för stilren, då både mönster och tyg drog åt samma håll, och därför fick den en liten knypplad spets runt halsringning och nederkant, och plötsligt blev det en underbar nordisk-asiatisk krock, som kändes myyyyycket roligare!
Nå, den förlorade sladden syftar till kamerasladden, som varit borta en dryg vecka, och förhindrat större delen av mitt bloggande (hur kul är det att blogga utan bilder??? Inte alls...) Den är i alla fall äntligen funnen, och alltså kommer klänningarna äntligen upp här! Nu är det bara att hoppas att beställaren blir nöjd!

6 kommentarer:

Madelene sa...

Jättefina båda två!

od Andulky sa...

Underbara klänningar! Skönt att sladden är återfunnen!

mammagumman sa...

Verkligen fina klänningar!

h/saltaste bönan sa...

Instämmer! Och vilket fint tyg i den asiatiska klänningen!!

Solveig Lövendahl sa...

Så fina!!

Strömming sa...

Härliga klänningar! Gillade verkligen den asieninspirerade!