stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

tisdag 19 maj 2009

Ny inspiration

Magert med inlägg på bloggen? Det har blivit litet sytt på sistone, och dessutom saknar jag en sladd till kameran, så jag kan inte få över bilderna till datorn :(

Men ny inspiration har i alla fall dimpt (dimpa, damp, dimpt, eller hur?) ner i brevlådan i form av dessa båda mönsterböcker. Boken med barnkläder är jättefin och har många roliga mönster, klänningsboken känns litet sisådär... Skulle nog ha köpt den som duktiga Rino och Strömming har i stället.

Nåja, ska bli kul med litet nya modeller på barnkläder i alla fall, och min garderob har sett sorglig ut ända sedan jag fick Jonathan för snart fyra år sen, så den klarar sig utan påfyllning ett tag till!

9 kommentarer:

Hello sa...

Ja, vad heter det annars? Dumpit...?

Roliga ser de ut, böckerna!

Botilda sa...

Barnboken har jättefina modeller (jag har den), men den andra blir jag nyfiken på. Kan du inte visa lite bilder från innehållet? Min garderob klarar sig inte många sekunder till utan påfyllnad...

Anonym sa...

Var köper man såna där roliga böcker måntro?
/Klockarbarn

Bobo/Rumba de kransen sa...

Åh, vad kul. Jag satt senast igår och suktade efter de böckerna på Yes Asia. Måste nog också beställa snart. Ska bli kul att se resultaten på din blogg.

sygryn sa...

Jag blir också sugen på att köpa ett par japanska mönsterböcker, bara bilderna verkar så fina!

En liten fråga: har du postat mönstret? Det har inte hamnat något i min brevlåda än.

Ha det gott!/Malin

Junebacken sa...

Böcker är galet roligt, speciellt om de kan förmedla inspiration. Det skulle jag behöva tonvis av just nu.. Annars tror jag på dimpa, damp, dumpit. Värt att kolla upp, kanske.?! =)

Strömming sa...

Vad spännande att se några andra japanska mönsterböcker! Ska bli kul att se vad du syr för japanskt!

Anonym sa...

behovet for at se:)

Mrs.Bao 包 sa...

Jag har en japansk bok som heter "pindot pokladot coindot etc" av machiko kayaki, samma författare som simple chic tror jag. Fanns väl nåt intressant, men som du säger, "lite sisådär". Annars har jag massor av kinesiska böcker :)