stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 25 maj 2009

Ekobyte till mig!


Så kom det ett Ekobyte paket även till mig, och vilket paket! Just när jag nästan börjat misströsta dök det upp en avi i min brevlåda, men förseningen berodde inte alls på min hemliga vän, hon hade skickat det i god tid, men någonstans vid svensk-finska gränsen blev det nog förseningar, gissar jag.

Nå åter till paketet - hur fint och genomtänkt och omtänksamt som helst, jag är verkligen överlycklig! Inte mindre än TVÅ necessärer, en större som är tänkt just som necessär, och en långsmal som min "hemliga" vän tänkt att jag ska ha till glasögonen! Tyget är så himla fint, jag älskar grönt, och jag älskar hjärtan, så det kunde liksom inte bli rättare ;)

Mönstret och tyget hänger ihop, och mönstret finns i många olika storlekar ( eftersom jag tidigare nämnt att jag är en smula... lustigt proportionerad, kanske man kan säga? ) och tanken är att det ska sys upp i det otroligt vackra retrotyget som hon skickat med. Dessutom har min vän valt modell så smart att detta faktiskt är något så ovanligt som en klänning som man skulle kunna amma i! Hur omtänksamt som helst ju!

Det ekologiska är ett rött thé, som Jonathan (den största thédrickaren i familjen) slängde sig över med ett rop "Jordgubbsthé!" Han provsmakade nu innan han gick och la sig, och insisterar på att det smakar jordgubbar, vilket är ungefär den bästa beetyget någonting kan få.

Är det någon som inte kan gissa min hemliga vän? Nä, trodde inte det. Tusen tack, Retro Elephant, jag är helt överlycklig!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh ett sånt underbart fint paket, det var verkligen värt väntan! Och nu undrar jag, när får vi ha nästa omgång av detta fantastiska byte? Tycker alla fått så bra paket och är så glad att du fick idén till Ekobytet!

Retro Elephant sa...

Tjohoo! Nu blev jag glad :) Började bli orolig att paketet försvunnit. De senaste paketen som jag skickat till sverige har blivit väldigt försenade så jag försökte hålla mig lugn denna gång :)

Verkligen kul att du gillade det, hoppas man får se en klänning på bloggen snart ;)

//Lina

Solveig Lövendahl sa...

Förstår att du är glad, superfint paket!! Och inte så svårgissat... :)

sygryn sa...

Vilket fint paket!!

Och tyvärr har det inte dykt upp något mönster i brevlådan:(

sygryn sa...

Vilket fint paket!!

Och tyvärr har det inte dykt upp något mönster i brevlådan:(

sygryn sa...

Hoppsan, det var inte meningen att tjata;)

Cecilia sa...

Verkligen jättefint paket, förstår att du är nöjd :)

Strömming sa...

Underbart paket! Mönstret på klänning ser jättefint ut! Lite avis på dig som nu fick 2 st RE-börsar!!!