stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 28 maj 2009

Mitt Ekobyte till Minimojj



Mitt ekobytespaket gick till Minimojj, tyvärr vet jag inte om det kommit fram ordentligt, eller om det kanske bara är internetuppkopplingen hos Minimojj som strular, men nu är det så länge sen det skickades att jag bloggar om det ändå, och hoppas att det kommit fram och var till belåtenhet!

Efter mycket om och men beslutade jag mig för att skicka med min nya väskmodell som jag, biten av sammanslagningsmani, kallar Kaska. Alltså väska + kasse. Lagom originellt kanske? Modellen är ca 30cm bred upptill, och 45 cm bred i botten, med mitt vid det här laget typiska favoritveck mitt på. Innuti finns inga fickor alls, utan endast ett nyckelband. Jag är rätt anti fickor i väskor egentligen, tycker ändå att allt hamnar mitt i väskan. Dessutom är min plånbok så stor att jag alltid hittar den ändå, mobilen har man väl oftast på sig, och det enda jag brukar leta efter är nycklarna, alltså fick ett nyckelband plats! En liten stängning upptill i form av en tryckknapp, fast så här i efterhand kanske ett magnetlås varit mer passande?

Tyget är ju retro, så klart, dock inget superbilligt fynd från loppis (ont om bra loppis i sumpan!), utan ett traderaköp som jag tyckte passade så perfekt till Minimojjs stil. Med följde ett mönster på en outfit i Minimojjs storlek som inte fastnade på bild, och tanken var att tyget skulle kunna användas till det mönstret.

Det ekologiska var en burk tomat och lime marmelad som säljs på caféet i vår lokala Stadsmissionen, och som snabbt blivit killarnas favorit på morgonmackan.

3 kommentarer:

Emilia sa...

Vilket läckert tyg - och snygg väska! /Emilia

Solveig Lövendahl sa...

Vilket fint paket! Jag håller tummarna för att det har kommit fram och blivit uppskattat. Och att det snart blir ett nytt ekobyte.

Anonym sa...

gudars vilken snygg väska!