stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

onsdag 9 april 2008

skjort-tunika?





En sent ihopknåpad present till J, men jag kommer inte alls på vad plagget borde kallas - skjort-tunika kanske? Modellen är samma som skjortan med duvor på, men längre, dock inte lång nog att kallas klänning... För tillfället fick det bli knytband i halsen, men J vill bestämt ha en knapp, så den ska nog pillas dit så småningom. Tycker också det känns mer bearbetat med knapp, men hade inte någon passande hemma.

Lillebror vill gärna vara med när det ska tas bilder, men har just hamnat i den där åldern där de liksom inte riktigt fastnar på bild...

Tyget kommer från Retrodepot, modellen är omarbetad från Sy till barnen. Återkommer med uppdaterad knapp-version!

4 kommentarer:

Jes sa...

Vilken härlig tunika/skjorta :) snygg tyg har precis beställt tyg där ifrån . Lika snygg modell på plagget som sist. Modellen verkar gilla sitt nya plagg :)

stora lilla j sa...

Haha, ja det har blivit mycket till storebror på sistone, men lillebror står still i växten, och behöver inte så mycket nytt... Dessutom är ju storebror så intresserad!

rino sa...

jättefin, dom har många roliga tyger där. Brukar du få betala tull? Jag fick det första ggn jag beställde men inte andra.

stora lilla j sa...

rino: nej, jag har faktiskt sluppit, enda gången var när jag beställde hysteriskt mycket, då blev väl paketet iögonenfallande, annars har jag alltid kommit undan hittils! =)