stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

onsdag 23 april 2008

återvunnet till stora storebror



En av de saker jag tycker är roligast med att stora j blivit så stor är alla hans åsikter och idéer. Så när det var dags att fixa nya jeans till dagis var han med och valde, jeanstyget kommer från mina gamla avlaggda jeans, mudden, som är orange har han själv valt ut (jag tyckte sober svart mudd, men det röstades snabbt ner!) och sen insisterade han på fickor bak... Han satt dessutom snällt och höll mig sällskap under hela arbetet, och provade tills det blev helt till hans belåtenhet... När vi var färdiga och han fick dem på sig sprack han upp i världens största leende och utbrast: tack snääääälla mamma! Dem är jättefiiiiina! Så jag vågar nog säga att han blev nöjd...

Tröjan är förresten likadan som denna, stora j bestämde redan när jag klippte att han skulle få en likadan, för som han uttryckte det "Jag gillar turkos!" Märk väl att barnet inte säger blått - nej, det heter turkos!

3 kommentarer:

Anonym sa...

wow, vad snygga! och läkert att det är återvunna. På de svarta bilderna ser de rätt tajta ut i låren, men sen ser man ju att de sitter perfekt på! var det svårt att få till fickorna?

stora lilla j sa...

tack! Ja, jag tycker det är så roligt att återvinna tyger, och jeans är ju ofta så där att det slits på vissa ställen, men inte alls på andra, så det går oftast att få ut rätt mycket användning ur dem ändå! Jag tycker inte att det är svårt med fickorna, klipper dem efter mall i dubbelt tyg, och syr på dem innan jag syr ihop själva byxorna, då kan man justera bra var de hamnar!

Margarita sa...

Jo, återvunnet är riktigt roligt att jobba med.Kul att han blev sååå nöjd.