stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 16 november 2009

Blöjor igen...




Den här är den sista jag sydde innan det egna tyget kom. Den har turkost pultyg från någon amerikansk webshop, och insida i ekologisk bambufrotté. Jag köpte på mig ett par meter av frottén för att prova, tyvärr måste jag säga att jag inte alls gillar den lika mycket som bambuvelouren! Där velouren bara blir mjukare och gosigare vid tvätt blir frottén noppig. :-( Modellen är samma som vanligt, den som företaget kommer att sälja, i stl m/l.

Nu har yttertyget kommit, så det kommer nog bli lite tyst på bloggen ett tag på grund av intensiv blöjsömnad! ;-) Tyget är helt fantastiskt, jag är så glad att jag måste nypa mig för att vara säker att det här verkligen händer mig. Än så länge tjuvhåller jag på tyget, men snart ska jag visa er hur fint det blir! Jag känner mig så välsignad som får möjlighet att göra det här, det är en dröm som går i uppfyllelse!

8 kommentarer:

Liza sa...

Skoj! Kommer absolut köpa några stycken till systerdottern när dom kommer ut till försäljning!

Strömming sa...

Trisst att frotten inte var lika bra som velouren. Ska bli så spännande att få följa ert äventyr med blöjföretag! Jag hoppas att litens rumpa kan tåla era blöjor! Hur små kommer er minsta storlek vara?

Ahlard sa...

Mycket nyfiken, hoppas det rullar på bra för er. Sov gott och ha en toppendag i morgon! Kram/Johanna

Sara T sa...

Spänningen stiger! Ser verkligen fram emot att få se hur dina nya blöjor ser ut!

Vera sa...

Så fine bleier du lager :)

Anonym sa...

Det kommer att bli superfina blöjor ( har fått äran att förhandskika)! Att de dessutom sys av någon som vet vad det innebär att använda tygblöjor gör det hela ännu bättre=)Ha det skoj vid symaskinen!

Heimlaga sa...

Vad bra att du utvärderar tygen! Funderade just på bambufrotté till kläder, och nu vet jag alltså att den noppar, och inte är värd att köpa.Tack!

MalinJohanna sa...

Den bambufrotté jag har använt tyckte jag öglorna försvann ur oacceptabelt snabbt. Varifrån är din bambufrotté? Min var från Myllymuksut.