stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

söndag 1 november 2009

ekologisk start ii livet



Jag är galet stolt! Jag har fått äran att sy dopklänning till min vän Cs lilla dotters dop! :-) Hur stort är inte det???? Önskemålen var att det skulle kännas flickigt och gammeldags, och när jag hittade detta ljust lavenderfärgade linnetyget, som dessutom är ekologiskt, kändes det perfekt! Till det lavendelfärgade valde jag puderrosa band, och kantade med en diskret dekorsömm i ljusrosa. Vad tycks?

12 kommentarer:

johanna sa...

Den är jättesöt och hättan är verkligen pricken över i. :-)

Junebacken sa...

Underbart! Ljuvligt! Jag tycker verkligen att du uppfyllt önskemålen med råge!! =D

Kottekott sa...

Gillar hättan jättemycket, har du gjort mönstret själv?

Solveig Lövendahl sa...

Såå söt! Absolut flickig och gammeldags. Och grattis, vilken ära!

od Andulky sa...

Så underbart söt! Bra jobbat!!!!

Cecilia sa...

Stort tack, Elisabet! Klänningen är helt underbar och passade henne perfekt! Hon var otroligt söt i den och vi fick så mycket komplimanger för klänningen. :-)
Tack igen! Kram Cecilia och lilla I

Jes sa...

Helt fantastisk!!!
Vilken härlig färg.

Anonym sa...

Fantastiskt vacker! Enkel och stilren, verkligen i min smak! Tycker också att hättan är väldigt speciell, den känns bekant, är den förknippad med någon särskild religion? ( funderar över var jag sett någon liknande)

Fangoria sa...

Verkligen jättefin! Gammaldags, vacker och annorlunda (på ett bra sätt!!)

GOBLIgobli sa...

Fantastiskt fin!! Första gången jag ser en lavendelblå dopklänning faktiskt, så underbar.

Åsa Tidqvist sa...

helt underbar!

Anonym sa...

När jag klickade på din länk shoppen hamnade jag här http://storalillajshop.com/
Jag tror inte du vill det....hälsningar Mia W