stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

fredag 31 juli 2009

Min lilla mormor...


...somnade in efter en tids sjukdom, och har lämnat oss alla i stor sorg och saknad. Min mormor var navet i så många människors liv, en liten kvinna med benhård vilja och kämparglöd, med humor och massor av kärlek.

Aldrig har jag känt mig så trygg och älskad som när hon tog mig i famnen och kramade mig. I varje riktigt lyckligt minne från min barndom ser jag henne, hon är alltid närvarande. Trots att det kom vare sig plötsligt eller oväntat är sorgen enorm, hon fattas mig hela tiden.

På senare år fick jag chansen att göra mormor stolt. Hon älskade att se mina barn, och tyckte jag var duktig som hade så många, fastän hon själv hade fler, som hon skötte samtidigt som hon jobbade på gården. Hon var så stolt över att jag sydde, och inte bara till mina egna barn, utan på beställning.

Jag älskade att hon var stolt över mig, och jag har alltid, i hela mitt liv, varit stolt över att hon var min mormor.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Kram på dig! Din mormor låter som en riktigt fin människa. Kom ihåg att i dig och i dina barn lever hon och hennes fina sidor vidare.

Anonym sa...

Kram på dig! Din mormor låter som en riktigt fin människa. Kom ihåg att i dig och i dina barn lever hon och hennes fina sidor vidare.

Ahlard sa...

Kramar till dig. Underbart att fått ha en sån mormor.

od Andulky sa...

Kram!!

Retro Elephant sa...

En stor kram från mig!

//Lina

Heimlaga sa...

Så fint skrivet!

Henrietta sa...

Vilken gåva att ha en så fin relation med sin mormor!
Stor kram!
Henrietta

Monica Therese sa...

Uffda så fælt,man skulle kunne beholde sin mormor for alltid!! jeg også hadde en sånn mormor. Du skriver så fint om henne at tårene triller,håper at du og dine klarer sorgen sammen.Stor klem fra meg. Monica

Hello sa...

Kram!

prickig design sa...

Så tråkigt...Beklagar!
Jag önskar att min mormor fått träffa mina barn. Det var det enda hon saknade när hon somnade in. Dina minnen verkar vara fina så hon kommer alltid ha en speciel plats hos dej även om hon inte är fysiskt närvarande. Kram

á Yeliqa sa...

Åh nej så tråkigt. Det är alltid lika jobbigt att förlora någon man tycker så mycket om även fast man vet att den dagen kommer. Ta väl hand om dig och din familj.

KRAM!

Jenny sa...

Mitt största deltagande! Jag saknar min mormor väldigt ibland, fast hon dog för över 20 år sedan. Många kramar från oss.

Anonym sa...

Beklagar din sorg! Vilken härlig mormor du hade som stöttade dig och var stolt över dig. Du har mycket värme du också som du brukar sprida så jag tycker nog allt att du verkar lik din mormor:) Kram!

Strömming sa...

Kram på dig. Det är aldrig lätt att mista någon nära även om det inte var oväntat. Ta hand om varandra!