stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

fredag 12 juni 2009

ÄNNU MER MEPSANDE

Det är knappt så jag minns när jag hade ett rent sömnadsinlägg här sist, virkdjävulen har tagit mig och jag kan liksom inte sluta. Sist ut är en Meps i mina favoritfärger, med en ny variant på brättet, lite större och litet rundare. Jag tycker det blev bättre, ska nog fortsätta med den.

För att visa litet hur flexibel storleken är - den här är tänkt till Jacob, med huvudmått på 50 - finns nedan bilder på hur den sitter på alla tre, Milo med ca 46 i huvudmått och Jonathan med hela 53! Den funkar på alla tre, beroende på om man töjjer den eller inte. Bäst sitter den nog på Jacob, men ni vet väl hur det är...

6 kommentarer:

OttoPippi sa...

Textilinlägg är det ju i alla fall :-)

Virka är ju också ganska praktiskt. Man är inte beroende av ngn stor symaskin och kan ta med sig pysslet överallt.

Sedan gör det ju inget att Mepsarna är så fräna! Det nya större brättet blev jättebra!

Jag vill också lära mig virka....

IA Nyckelpiga sa...

Mepsarna är riktigt, riktigt snygga.
Barnen underbara.
Att virka är beroendeframkallande, i och för sej att sy ocksá. Men att virka ár en bra "sommar-pyssla" dá man inte máste vara inne.

Sandra sa...

Dina Mepsar är helt underbara, vill ha en sådan till min son, har du tid med beställningar i semestertider?

h. sa...

De är superfina dina mepsar, och skärmen blev bra.

h. sa...

Och så söta pojkar sen !!

Sandra sa...

Har mailat dig angånde meps/keps byte. Trevlig midsommar!