stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

lördag 20 juni 2009

Glad midsommar

Helt otraditionellt firande i Vasaparken. Jonathan och pappan sitter och ritar, Jacob och Milo njuter av bärsjalens oändliga möjligheter.

Sjalen på bilden är vår favorit, en Ellevill Zara i färgen Curry. Snordyr, men väl värd sina pengar, superskön och avlastar himmelskt väl. Jacob och Milo väger lika mycket, men det skulle bli tungt att bära dryga tio kilo i timmar om vi inte hade vår härliga sjal!

Ser ni förresten tröjan på Milo? Den kommer från Strömming och är del i ett Meps-mot-tröja byte. Min del är färdig, sånär som på garnändar som ska fästas, sen ska den få flyga norrut en liten bit. Vi är i alla fall galet nöjda med tröjan till Milo, som både är supersnygg och välsydd, och fantastiskt mjuk och skön. Här kan du läsa mer om tröjan!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad mysigt! Dina barn har förresten helt gudomliga ögonfransar=)!

Monica Therese sa...

Så herlig og forfriskende med litt annerledes feiring =)

Vi feirer den 23 juni,og kaller det st Hans =)

LillaBarn sa...

Vilka härliga bilder, min kille bodde i sin bärsjal när han var liten. Han sov inte om jag inte bar omkring på honom hela tiden...

od Andulky sa...

Underbara bilder! Fin sjal och snyggt ryggknyt ;-)

Strömming sa...

Tänk om man kunde knyta på ryggen sådär! Ser så mysigt ut! Sjalen ser verkligen snygg ut också! Hoppas ni hade en trevlig midsommar!

Henrietta sa...

Vilka härliga bilder!

stora lilla j sa...

Tackar o bockar! ;-)'

Strömming: du hänger ju på SB (eller?) det är thowildas ryggknyt! ;-)

Ahlard sa...

Hejsan, jo jag skickar in den för tryck i morgon:) Sen hör jag av mig igen innan jag skickar den. Ha det bra! Höres...

Ahlard sa...

Hejsan, tänkte bara berätta att bilden är inne för printning så jag tror jag får den innan helgen hoppas det så jag kan skicka den. Höres!

Ahlard sa...

haha ursäkta men nu bombar jag dig med kommentarer!

Jag undrar om det går att beställa en Meps av dig, till mig??? Jag mäter ca 55cm runt huvudet, eller gör du bara till små?

Jag tycker dom är sååå underbara!

Ahlard sa...

Åh så underbart, jag vill verkligen ha en meps:)

Haha det är inte meningen att ruinera er... Men det är i alla fall inte jag som tar pengarna, bara plutte pytte lite av dem:)

Jag tycker dom mepsar du gjort är superfina. Gärna brun botten, sen är mina älsklingsfärger, vitt, gult och orange. Men om du har någon annan idé så överraska, du har ju gjort så fina tidigare!

Sen får du maila var jag ska betala och sånt:)

Ha en superkväll! Höres snart igen då:)

Ahlard sa...

Och grönt... glömde jag. Haha men jag gillar nog alla färger, lite svårt för lila bara:) Om det inte är plommon. Åh snart har jag berättat allt om mig själv också, bäst jag slutar NU!

Anonym sa...

Visst är det mysigt att bära i sjal, jag har efter min operation inte vågat bära i sjal, men så fort mitt sår läker kommer jag att bära knyttet i sjal igen:-)

Babushkadockan

Josefinaste sa...

Oj! En curry skulle man ha... =) Finns du på sjalbarn?