stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

onsdag 3 juni 2009

Bara rättvist!

En medbloggare beställde en slip för att stödja min Barncancermånad, och den har låtit vänta på sig mer än länge... Som plåster på såren, och som tack för tyglangning och goda råd, fyllde jag på paketet litet.

Slipen är mitt vanliga mönster, just detta är egendesignat, men det går att ta vilket tröjmönster som helst, välja bort ärmarna och slutta axlarna litet extra, och sen bara ändra ringningen till en v-ringning. Denna gång har jag avslutat ärmhålen med rulleau, och jag måste säga att jag tycker det blir snyggare. Litet mer jobb dock, men vad gör det?

Med i paketet även ett par av mina nya Japanbyxor, i mönster från böckerna från Yes! Asia. När jag sydde dem till Jonathan, i exakt samma tyg bara någon storlek mindre, fick jag problem med benlängden, som, rätt storlek till trots, var för kort, och var dessutom tvungen att sy om midjan, så dessa byxor hade varken upplagda ben eller midjeresår, då min beställare är skickligare än jag vid maskinerna tänkte jag att det var bäst att hon fick fixa så att det passar sonen!

Så klart fick en liten Meps hänga med, i matchande färgskala :)

Jag gillar verkligen dessa dovare toner, som snarare för tankarna till 30- och 40-talens barnkläder, med bara en liten hint av 70-tal!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lovar att blogga om det fina paketet när jag fått tillbaka bredbandet;)

Solveig Lövendahl sa...

Fint! Jag har ett påslakan i det gula tyget nedan, maila mig om du vill byta!

h. sa...

Åh vad snyggt!

r e b e c k a sa...

supercoola kläder!

plyschmyran sa...

Jag gillar också den färgskalan! Det är så sött med lite gubbiga kläder på småkillar.

h/saltaste bönan sa...

Jättesnygga grejer! Byxorna ser supercoola ut. Gillar verkligen tyget.

jejja79 sa...

supersnyggt. Håller med om att färgskalan är underbar.

plyschmyran sa...

Appropå keps (min med rönnbär på), skulle du vilja byta keps eller tyg? Är gärna på!

Strömming sa...

Vilket fint paket!!!

Åh jag vill också ha en Meps till I, satt och tänkte på det häromdagen när vi var ute att en sån skulle hon vara så cool i. Lust till ett byte?