stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

tisdag 2 juni 2009

vårlig ettårsoutfit

Sista minuten beställningar är nästan bland det roligaste jag vet. Ok, oschysst mot dem som egenltligen står före i kön, men jag gillar verkligen den där känslan av att man gör något viktigt och att det är riktigt brådis. ;-)

Här är en liten ettårsoutfit i stl 80-86, som fick hoppa före i kön för att hinna fram till den stora dagen. Vilken ära att få ekipera till första födelsedagen! Tunika med 3/4 ärm och litet motveck bak, jeans med matchande fickor och liten bakficka, med ekologisk muddväv. Samtliga tyger är valda av beställaren, men jag tyckte det blev så himla fint ihop. Det enda riktigt sorgliga är att mitt gula favvotyg är slut nu, blir nog knappt ett näsduksfodral av resterna :( Någon som har en bit av detta att sälja/ byta????

Tunikan är mitt vanliga mönster, minus kinakragen, och med trekvartsärm. Det bottnar i Gynthers tunika, men är en smula tajtare under ärmarna, längre, dessutom med ok bak och mitt motveck... Ok, det kanske inte är så mycket Gynther kvar? På samma sätt är byxan baserat på Gynthers byxa, kortad i midjan och avsmalnad, med nättare gren och fickor och muddar.

Denimen är en ganska stadig, men ändå tunn denim från Sundbybergs Textilcentrum, den naturfärgade ekologiska mudden kommer även den från samma ställe, och det härligt gulblommiga tyget var en gång i tiden ett påslakan från Tradera.


11 kommentarer:

Hello sa...

Inte svårt att förstå att det var ett favvotyg! Det är jättefint! Liksom kombon! Vilken välekiperad ettåring :)

Josefinaste sa...

Jättefint set! Vad bra det blev med fickorna på jeans.

Y sa...

jag hittade ett sånt påslakan igår, vilket sammanträffande. Det är en liten grön ton i den enda gula färgen på mitt påslakan. emaila om du vil byta mot nåt, helst röd/orange/rosa som jag är såld på.

Bobo/Rumba de kransen sa...

Vilket fint kitt!

Thea sa...

Kanonsnyggt! Vilket matchigt set! Jag förstår att du sörjer att tyget är slut (men sån tur att Y hittade!).

Gör du likadana fram- och bakstycken och ett motveck bk för att få mer rundad form fram, eller? (kanske dum fråga, hihi!).

sygryn sa...

Vilket tokfint vårsommarset!!!

Igår kom mönstret på posaten. TACK!

Sara sa...

Jättefint
Är det samma tyg som till M´s jeans? Jättefint i så fall

Botilda sa...

Vilken solig och glad ettåring det blir! Gick vi på samma loppis skulle vi nog få dela upp det där tyget - det är jättefint!

Anonym sa...

Mycket fint! Jag har detta tyg, dock nedpackat för tillfället men om du inte får tag på något innan jag flyttat så säg till när jag börjat packa upp tygerna i mitt nya syrum.

Katarina sa...

Jag har tyget, så vitt jag minns felfritt men skall kolla det när jag kommer hem för säkerhets skull, och redo för leverans om du vill byta. Du hittar mejlen på bloggen om det är av intresse!

Heimlaga sa...

Mysigt!