stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 22 december 2008

Give? Eller Get? Äh, God Jul och Glad Chanoukka på er!


Aaaaaah, sista dagen är imorgon, snälla Give kom då! Nä, i ärlighetens namn, strunt samma! :) Jag har giveat och känner mig så nöjd med det! De som är mer bekanta med mig, personen bakom bloggen, vet ju också att jag faktiskt inte är kristen, och mannen och barnafadern inte heller, och inte tillhör vi samma icke-kristen-religion ens, så det där med jul står inte jättehögt i kurs här. Förvänta er under mellandagarna alltså både inlägg om nysydda praktikaliteter och dessutom en tävling! "God ju!"l, säger jag som man bör, från min tro kommer ett "chag sameach", och ur min makes "gezuar vitin i ri!" Finns det alls någon som listar ut vad och varifrån vi är? ;-)

9 kommentarer:

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Skickar ett alldeles vanligt svenskt GOD JUL tillbaka :)
Maken....Albanien? Fast du kan ju nästan komma varsomhelst ifrån..och chanoukka avslöjar väl trostillhörigheten?

Klockarbarn sa...

God Jul på er!

Anonym sa...

God jul! Tja, en tro är ju en tro vilket kanske är roligare än att inte ha någon alls- vår familj består till hälften av en på papperet kristen och en hedning;) Ingen av oss är troende alltså. Men jag tror att man kanske har lättare till lyckan om man har en tro i sitt liv. Jag har förresten ingen aning om ert ursprung, berätta gärna! Har inte ens tänkt tanken men nu när du säger det så kanske ditt efternamn avslöjar det? =)

stora lilla j sa...

Rättvisa: nja, vi är rätt otroende båda två, och i år har vi tom julgran! :) Jag skickar ju böner till ömsom overlocksguden och ömsom postguden (men han/hon verkar inte svara!)

Fast i grund och botten är jag alltså icktroende judinna, och maken icketroende muslim, ganska lustig kombination? ;-)

Tre små/ yrväder: javisst stämmer det, albanien kommer han ifrån! ;-)

Strömming sa...

En god jul önskas härifrån också! Hrm, får man gissa på Israel och/eller Albanien!

Strömming sa...

Såg inte att du redan hade hunnt svara! Då gissade jag inte så fel iallafall!

OttoPippi sa...

GOD JUL kära du!!!

Anonym sa...

Aha! Det låter som en spännande kombination=)God jul på er o ha det mysigt under ledigheten! Postguden och overlockguden tror jag med på;) hahahaha=)

Anonym sa...

Vilka vackra barn! Läste att några idioter kommenterat din blogg. SKRÄMMANDE och fullkomligt sjukt! Riktigt söta barn!