stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

onsdag 24 december 2008

GOD JUL!


Nä, någon GET kom inte före jul, det kanske dyker upp i mellandagarna? Trist, men annars har vi haft en UNDERBAR jul, vi som annars inte firar. På dagis har killarna tydligen fått höra att tomten kommer via balkongen (tack o lov har vi balkong!) så vi fick inte cred för en enda julklapp, allt berodde tydligen på denna tomte, som jag o mannen gör vårt bästa att förstå (allt vi fattat än så länge är att han är tjock, gammal och klädd i rött och både stulit min GET och fått cred för alla presenter... hm, här står han inte högt i kurs!)

Jag fick inte halsbandet från WGAARD som jag önskade mig, men väl en present från webaidshop, näringslösning, och jag blev jätteglad! Snälla gulliga make som listar ut vad jag allra helst vill ha (fast nr 2 kommer ett wgaard...)

Vi fick till en riktigt bra julafton här, mormor som är den enda som kan det här ledde vägen, vi andra följde med ledord som "julgran" och "kalle anka" komiskt, med tanke på att alla utom maken är födda o uppväxta här, men detta med julafton är vi alla litet gröna på. Vegetgariskt julbord med ugnsgrillade grönsaker, hoummus, tzatziki, grolsch, , felafel och tiramisu visar på vår roliga blandning - jag o min bror är hälften svenska hälften från israel, maken är från albanien (med inspiration från det grekiska köket) och utbildad kock enligt italienskt kök. Eftersom han numera är heltvego- och eko (jag har inte gjort ngt jag lovar!) blev det ju litet ännu mera speciellt! :-)


Nå, trevligt har vi i alla fall haft det! God jul önskar vi alla! Imorgon ska jag njuta av min härliga familj, sen kommer jag tillbaka här igen! :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

God jul!!

Trevligt att läsa om ert lite "speciella" julbord. Vil önska Gott Nytt År med på samma gång.

Nette

Anonym sa...

Det låter som att ni haft en trevlig jul! god fortsättning=)

Strömming sa...

Vad tråkigt att tomten stulit din get! Mina två första getter kom båda några dagar efter deadline och din har förhoppningsvis bara fastnat lite i posthanteringen.

Annars låter det som om ni haft en skön julafton. Jag har försökt introducera veggojulbord hemma men ack de andra vill så gärna ha skinka och lax. Jag var helveggo i 10år men inte längre, nu blir det visst både kyckling och fisk ibland men mest helvegetariskt. Har en helt fantastiskt god och enkel soppa du bara måste prova. Tar ca 10 minuter och smakar fantastiskt.

Då hade jag inte så fel på israel heller (har bott i Bondi Beach som är sydneys judiska kvarter och varit med i den judiska föreningen där så uttrycket kändes lite bekant)

God fortsättning! (Nu ska jag till föräldrarna och äta rester till lunch och sen hämta upp men sambo på jobbet.)

stora lilla j sa...

Susanna: ja, det är nog lättare när de flesta hos oss redan är veggo :) Åh, låter som en soppa i min smak - snabb, veggo och god! ;-) Recept hitåt! Äh, nu blev jag avis, tänk att bo i bondi beach...

florin design sa...

Vad roligt att du önskade dig ett wgaard, lite tråkigare att du inet fick nått men det kommer ju fler tillfällen :-)

Erat julbord hade jag gärna testat, är inte alls så mycket för traditionell julmat....

Hoppas att du-vet-vad dyker upp i tid :-)