stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 29 december 2008

Magiska tyger, och härliga byten


Är det inte helt otroligt hur tyger, precis som dofter, liksom förmedlar direkta, rakt-in-i-hjärteroten minnen?

Det här tyget (alltså inte det här, men ett likadant) var påslakan i mitt barndomshem, och är förknippat med mina allra bästa barndomsminnen, pre bitterhet o skilsmässa etc. Och när jag såg att Rättvisa Barn hade funnit detta tyg och sytt en underbar babyfilt av det tog hjärtat ett par extraskutt.

Vi har ju tidigare gjort ett, ur min synvinkel i alla fall, mycket lyckat byte, och bestämde oss för att göra ett till. Jag fick denna ljuvliga lilla filt, som på avigsidan har en heeeelt fantastisk fleece, som jag bestämt tror är en bomullsfleece, för den verkar inte skada Milo alls, dessutom är den supermjuk och gosig, och dessutom en inte alls så liten bit av tyget, som ska ingå i en annan Rättvisa Barn lookalike.

Filten har redan hunnit bli favvo här hemma, Milo sover middag på den varje dag, och ligger på den en bra stund på golvet och leker med. Och idag när småsyskonen sov middag undrade Jonathan om han inte kunde få låna den från en sovande Milo, "för den är så muuuuuuuk mamma" Men att dra filten från ett sovande barn, där drar mamma gränsen! :)



Min del i bytet är i vanlig ordning inte klar än, men ska förhoppningsvis snart visas upp, liksom några förklippta godingar som snart ska upp i shoppen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där tyget har jag med, fast i ljusblått. Har ett påslakan till barntäcke som mina barn använder. Det är från när jag var liten. Tror att tyget är från IKEA? Jag gillar det jättemycket iaf!

Lotta Sultan sa...

ja, det är jättefint. kolla in på mina tyger. där finns det i rött. har en rätt stor bit.
och det har blendannat blivit omlotttunikor av det.
http://fnurr.blogspot.com/2008/10/omlottis.html

Strömming sa...

fiiint!