stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

tisdag 24 februari 2009

blommigt och somrigt till ett annat J


Vanligen när jag skriver om saker jag sytt till J så menar jag ju mina j'n, men denna gången är det J som i Julia, Sabinas ursöta dotter Julia jag sytt till. En enkel A-linjeklänning, samma stil som denna, men i storlek 140-150. Som enda detalj har klänningen fått rullfåll nedtill, vilket känns litet flickigt utan att hindra lekvänligheten!

Jag gillar verkligen enkla klänningar, jag älskar klänningskonceptet, och rörelsevidden som dessa alinjeformade ger är suverän. Dessutom kan de kombineras i oändlighet beroende på tajts o tröja...

Att klänningen ser litet udda ut i proportionerna beror på min knäppa kameravinkel, hur den ser ut på riktigt kan man se här!

8 kommentarer:

kilje sa...

Jättefin! Det känns så härligt med alla sommarkreationer som poppar upp på alla bloggar.- Det känns liksom som om det ändå finns hopp om livet.

Henrietta sa...

Så härliga färger! Verkligen sommrigt, å vad jag längtar!!

Henrietta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
od Andulky sa...

Supersöt!

Anonym sa...

enkel och fin! Vad är det för tyg? Ser jättemjuk och mysig ut=)

OttoPippi sa...

Supersöt klänning! Var inne och kollade på den live också!!!

Vilken oerhört stark människa hon verkar vara din vän!

Helena sa...

Vad ambitiös du är som klarar av att skapa så fiiina saker när du har tre små barn! Jag vurmar oxå för dessa härliga 70-tals tyger och tycker det är så roligt när jag upptäcker nya bloggar med likasinnade!
Ha det gott!
Kram Helena

Gulligan sa...

Så fin!!! Gillar också enkla klänningar..