stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 12 februari 2009

skötväska 1.0

En ny skötväska, till världens snyggaste vagn har det blivit. Med skötbäddsfack, åtta småfickor längs sidorna, en ytterficka för plånka o mobil, och specialupphängningar runt handtagen på vagnen!
Skötbäddsfacket mot "ryggen", för tillfället en provisorisk skötbädd ur en BabyBjörnväska, annars skymtar Milos Favoritmorot, och ett matchande näsduksfodral i ena sidofacket.

Har ni tänkt på vilka specialfack varje förälder-barnpar behöver? I vår skötväska finns fack för trasor (inte våtservetter, jag vägrar och vi kör med trasor!) Vattenflaska, purée (hemgjord i vår babycook, hatar Nestlée...) haklapp, skötbädd, rena tygblöjor, ficka i vaxduk för använda blöjor, ett rent ombyte, plånbok, nycklar, mobil, kamera och Milos Favoritmorot med pingla i... Vad finns i Er skötväska?????

Väskan är i alla fall sydd i mörkbrun manchester från Stoff och Stil, den tjockare varianten, och innertyget är tidigare bloggat om retrofynd. Skötbädden tillverkas i skrivande stund av vadd från TextilCentrum, med vaxduk och kantband. Även kameran fick ett skyddande hölje, detta ska visas på bild omgånde!
Hmmm, tänker den vane bloggläsaren, jag känner igen den där vagnen, är det inte....? Jo, det är helt sant, det är Rättvisa Barns senaste barnvagnsprojekt, som min nya väska hänger på, och hur vi blev lyckliga ägare till denna härliga vagn är en historia som förtjänar ett helt eget inlägg...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken jättefin väska! Gillar färgen på manchestern och det gröna tyget blev superbra till=) Kul att se hur ni gör med era blöta blöjor, här har det lösts med plastpåsar;) och här används det inte heller våtservetter utan tvättlappar med vatten. Då blir det ju genast lite mer i väskan. Vaxduk var smart! Förresten - regnskyddsväskan dyker upp i slutet av nästa vecka;)

Anonym sa...

Jättesnygg!!!

Junebacken sa...

Jättefin väska och vad imponerad jag blev av babycooken! En sådan hade jag velat ha när barnen var små, jag lagade 99% av barnmaten själv och den där hade ju underlättat.. =)

Förresten så blev jag lite nyfiken på den där barnvagnshistorien..

Lattjo liten pryl sa...

Jättesnygg väska! Man blir inspirerad till 1000. Tack för att du delar med dig av alla dina fina kreationer. :o) Jag väntar med spänning på inlägget om den, som det verkar, urtjusiga barnvagnen!

Förresten våra barn har lite av samma påbrå! Mitt barn är svensk, finsk, arab och jude skulle man kunna säga. :D En kvart av allt! ;) En underbar blandning om du frågar hennes föräldrar!! Jag läste om de tråkiga mail du fick efter din god jul-hälsning :( Jag blev inte förvånad direkt, men ledsen av att läsa om det.
Trevlig helg!

~ Linda

Strömming sa...

Underbart snygg väska! På en underbart snygg barnvagn! En sån skulle man ha... HUR fick du egentligen tag på den?!? BERÄTTA!!!

Vad finns i skötväskan...en bärsjal, rena kläder, haklapp (hemsydd såklart) en matpåse oftast innehållande banan eller hemgjord äpple-päronpure (då det just nu är det enda I vill äta förutom mammas goa hemgjorda mjölk) blöjor (inte tyg tyvärr, rumpan lilla vill inte ...)mobil. plånbok, nycklar, kamera, skallra, extra vantar till mamma... Smått och gott alltså! :D