stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 16 februari 2009

en elefant är stor och blå och den kan gå och gå och gå...

Jag kan inte texten till elefantsången i Dumbo, så jag hittar på egen text när den beställs av min äldsta, elefanttokiga raring. Häromsistens utbrast han "mamma, vi har elefanttyg i skåpet - det ska vi göra tröjor av!" Jaha, tänkte jag, det har vi ju faktiskt, elefanttyg alltså, och raskt klipptes två tröjor och en pj, samma som denna, för att sedan glömmas bort.

Nu har jag tagit itu med dem, två raglantajtisar och en pj, gula elefanter och röda muddar. Jonathan och Jacob hoppar runt och sjunger min modifierade elefantsång och är glada i sina tröjor. Jag är vansinnigt nöjd med min pj-modell, den verkar vara så där perfekt att ha på sig, mjuk och med lagom mycket vidd i. Halsöppningen gör också att det är lätt att ta på den, och sen bara knäppa. Vad Rättvisa Barn, och lilla L tyckte om sin pj kan ni läsa här.

9 kommentarer:

Doris_Assar sa...

vad söta de är!!! :-)

od Andulky sa...

Supersöta :-)!!!

Anonym sa...

hm, jag skrev en kommentar som försvann mystiskt. Otroligt gulligt med tre små knoddar i samma fåtölj! Fina kläder och fint med rött i kombination=)

kilje sa...

Vad gulligt! Fint med rött och gult!

sygryn sa...

Vilka fina bilder! Syskonkärlek:)
Härligat med rött till det gula. Jag har också en del gult elefanttyg, som jag inte riktigt kunnat bestämma vad jag ska ha för färg till, men nu tror jag att jag vet;)

plyschmyran sa...

Fina tröjor! Men ännu finare barn.. Blir helt avundsjuk på att ha tre mysiga killar! Jag tycker också om att ha ljusgrönt till det gula elefanttyget, tror jag har en bild på en filt i min blogg.

Mannagryn sa...

Så fina och söta barn! Och gult och rött är bara så fint ihop. Ångrar att hjag inte köpte lite gul elefant tyg.

Katarina sa...

Åh, vilka fantastiska bilder.

Strömming sa...

Tjusigt! :D

Vad roligt det måste vara att få sånna beställningar från sina egna barn! Högsta betyg till dig!