stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

fredag 13 februari 2009

lottkaos...


Här har kvällen betecknats av lottningskaos. Alla kommentarer på tävlingen skrevs ut, separerades från varandra medelst sax, lades i Jonathans lokförarmössa och därefter utbröt kaoset.

Tanken var att Jonathan skulle dra en lott, men eftersom hans uppfattning om en tävling innefattar tåg som kör på en tågbana tog det honom ett bra tag att acceptera att det här var en annan sorts tävling...

När den biten var avklarad och Jonathan hade dragit en vinnare hurrade vi en bra stund, tills båda barnen förkunnade att vinnaren vunnit första priset, och att det nu var dags för andrapriset, som Jacob skulle dra. Litet matt av hela upplevelsen gick jag väl med på det hela, och upp dök en oväntad andrapristagare.

I ljuvlig syskonkärlek drog sedan de stora bröderna upp en lott för Milo också, och hurrade fyrfaldiga leven för alla pristagare. Sås var det med däs, som min lilla mamma brukar säga, och här presenteras alltså vinnare, och två tröstpristagare!

Stort grattis till Malin, som vann settet! Extra roligt och gulligt att hon heller inte tävlade för eget barns räkning.

Och två tröstepris i form av en varsin tunika går till Miralin och Siv Helen Hanski!

Maila mig era adresser är ni så snälla, och bekräfta storlekar, så ska det dimpa ner vinter i brevlådan! :-)



Jag tycker det är så otroligt roligt att så många velat vara med och tävla. Jag gillar verkligen min blogg, och jag gillar att blogga, och jag älskar att sy och skapa! Att så många som mer än tio tusen människor valt att titta in gör mig otroligt glad och stolt.

När jag började blogga och sy barnkläder, för snart två år sedan, fanns det inte så jättemånga sybloggar, Rättvisa barn, Florin och Gecko var de jag hittade till, och de inspirerade mig så till den milda grad att jag, som tidigare knappt kunnat sy gardiner gav mig ut på detta jätteäventyr.

På vägen har jag lärt mig ofantligt mycket, om sömnad, textiler, miljövänlighet, html, photoshop och massor mer. Jag har lärt känna otroligt begåvade människor som jag aldrig stött på om jag inte börjat blogga, och jag tycker fortfarande att det är så otroligt roligt och givande!

Tack alla som varit med och tävlat, tack alla som tittar in, tack ni som lägger en beställning då och då, och framför allt tack ni som lämnar en kommentar då och då, de gör mig jätteglad! :-)

8 kommentarer:

Errajka sa...

Vilken härlig lottdragning ni verkar ha haft, sitter här och småfnissar :)

Anonym sa...

Grattis till de lyckliga vinnarna! Och tack själv för din fina blogg och dina råd=)

Strömming sa...

Grattis till vinnarna! Vilken härlig attityd hos killarna! Klart alla ska dra en vinnare och självklart måste det finnas en andra- och tredjepristagare också, så är det ju ALLTID i tävlingar!

Tack för en fin blogg!!

od Andulky sa...

Grattis till vinnarna!

Anonym sa...

Grattis till vinnarna.

Anonym sa...

Grattis till vinnarna.

Katarina sa...

Jag är en av dina bloggkollare!

Anonym sa...

mjog ahugavert, takk