stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

tisdag 17 februari 2009

nytt i tyghyllan

Dessa fantastiska tyger har flyttat hem till mig, tack vare en underbar tygängel! Det gröna och det brunblommiga är påslakan, dvs fyra (!!!) meter tyg - inte litet! Det ljusbruna med hjärtan är en liten gardinkappa, ca 40*150 cm, och det cericeröda med grå stjärnfall ca 110*150cm. Världens bästa byte, i gengäld för alla dessa fynd ville hon endast ha en liten tunika i det gröna tyget - Hurra!!!

Jag passar, yr av lycka, på att efterlysa fler tygänglar! Sitter du kanske på en skatt från 50-70-talen? Eller springer du stup i ett på gamla härliga tyger på loppis? Hör av dig - du är hett eftertraktad, här i Sundbyberg börjar retrotygerna bli allt svårare att få tag på!

8 kommentarer:

od Andulky sa...

Åh, verkligen jättefina!

Eleonor sa...

Fina! Älskar det bruna tyget! Det gröna har jag faktiskt likadant fast i orange och det sydde jag ett par hängselbyxor och en klänning av i somras. :-)

kilje sa...

Lylliga dig. Det med hjärtan var min absoluta favorit även om alla var hur fina som helst.

Anonym sa...

Nämen vännen! De där orange kantbanden gjorde absolut inget! De passade ju superbra till uggletyget och bodyn använde vi jättemycket. Däremot hade jag ett knallorange velourtyg som jag var tvungen att göra mig av med då jag inte stod ut med att se det;)

Anonym sa...

Jo förresten, jag har ju ALLDELES för mycket bomullstyg och planerar att rensa ut lite. Kanske vi kunde byta något tyg eller sådär?

Anonym sa...

Jag har flera fina pålakan från 70 talet, vi kanske skulle deala lite....

stora lilla j sa...

Sara: Jaaa!! ;-) Maila mig!

Anonym sa...

Tänk att mina tyger kan bli eftertraktade. Själv kan jag ej sy mera ,trots att jag har två eller tre symaskiner och en overlock, som bara står.Synd man blir så sjuk, så inget funkar längre!