stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

lördag 28 februari 2009

HURRA!!!

Pricken på min rygg var en ofarlig hudförändring! Efter ett par veckors oroande kan jag nu lägga detta bakom mig, vilket självklart måste firas! Här hemma öppnar vi champanjeflaskorna(öh, läs mousserande vinet, i ärlighetens namn!), och på bloggen firar jag med!


Alla inkomster från mars månads beställningar går rakt av till Barncancerfonden!

Detta gäller alltså alla beställningar som kommer in i mars, även om de färdigställs senare. Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att fira att jag själv är cancerfri, och samtidigt hedra både Sabina, som kämpar mot sin drake, och min svägerska Bukurie, som dog i cancer endast tjugo år gammal, och efterlämnade två små barn. Även min farfar dog i cancer, och min farmor har cancer nu. Även om alla på sitt sätt är väldigt sorgliga kan jag inte föreställa mig något värre än att någons barn får cancer (eller det borde nog finnas en föräldracancerfonden också!) och alltså känns det rätt att samla in pengar dit!

När alla beställningar avverkats redovisas hur mycket vi samlat in! Så, nu lyfter jag glaset och hurrar för att jag är frisk. Hjälp mig nu att samla in riktigt mycket till de som inte är lika tursamma! ;-)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen oj, det måste ha varit jobbiga dagar att vänta på besked! Fantastiskt att allt är som det ska och vilket otroligt fint initativ att samla in pengar på det här sättet! Jag är absolut med! Jag beställer gärna en slipover till min stora L, kan mejla dig om detaljer=) Jag tipsar på min blogg, du lär få sy till sena nätter framöver;) Kram!!

Anonym sa...

vad roligt att du oxå gör såhär!!! jag hade januari månad där jag skänkte allt från beställningar till barncancerfonden =) men kom på nu att jag glömt "redovisa" på blogen hur mycket det blev =)jag får sätta mej och räkna lite i morgon men tror det blev 1200-1500.jag la ut lite på tradera med under den tiden men tyvärr betalades inte allt =(
LYCKA TILL med din insamling!!!

Skaparstigen sa...

Så skönt att det inte var något, men trist med dina släktningar. Bra initiativ med en insamling!

od Andulky sa...

Skönt att det inte var något!! Tråkigt med dina släktingar!!! Jättebra idé!! Lycka till!

Doris_Assar sa...

Vilken pärs det måste ha varit att vänta, men skönt att kunna andas ut nu! Jättebra initiativ, din symaskin kommer nog gå varm ;-)

Anonym sa...

Haha, ja den där mössan är dessutom fleecefodrad;) och ratad av min stora L!

stora lilla j sa...

Rättvisa: du kommenderas härmed bums till datorn, ordinera vad du vill, men du VET hur mycket Jonathan älskar de där mössorna! ;-)

Anonym sa...

Du, jag skickar med den tillsammans med regnskyddsväskan som *viskar** inte är klar än...Ska ta mig i kragen o fixa det imorgon. Jag lägger i några tyger också när det ändå ska gå en postgång!

Anonym sa...

Jag beställer en väska, detaljer tar vi senare via mail

stora lilla j sa...

Rättvisa: ooooooh, jag vågar nästan inte berätta för stora J! ;) Jag lovar att ersätta dig erfoderligt- :) u name it!

Sara: Härligt att du vill vara med! Maila mig detaljer. :)

Anonym sa...

Kommer du vara på msn något idag? behöver rådfråga dig om en sak...