stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

onsdag 30 september 2009

Födelsedagsset till lilla L



Jo, jag sa ju att jag sytt lite annat än bara blöjor! Haha, fast just nu är blöjor roligast ;-) Detta set sydde jag till en liten L som fyllde två år för några veckor sen. Jag älskar verkligen Johanna Ahlards tyger, och piraterna är så ljuvligt fina! Oavsett hur man klipper får man en unik tröja, med söta figurer att upptäcka överallt! Här provade jag att sy ärmarna litet annorlunda, men det var svåååååårt! Till settet sydde jag också en liten höstmössa i de gula kaninernga från JNY, och modellen blev snabbt populär, det söta födelsedagsbarnet sprang runt i mössan nästan hela festen ;-)

Byxorna har fått extra långa muddar som kan vikas ner, eftersom lilla L inte är så liten och växer fort! Hela settet är i stl 98/104 och mössan i stl 52.

Tack för alla rara kommentarer på förra inlägget, ni får mig att glömma grinollar som mailar och är småsinta! Blogvärlden har många glädjeämnen, i form av snälla och gulliga läsare! :-p

5 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefina kläder!
Läste förra inlägget, att folk bara orkar att klaga och skicka mail, det är sånt som får en att inte vilja fortsätta blogga.. Men man får påminna sig om att de allra flesta inte är såna!

Doris_Assar sa...

Jättefint set!! Härliga färger!!

Beata sa...

Vilket härligt presentset!

Anonym sa...

Jag blir så himla inspirerad av ditt arbete med att utarbeta bra blöjor och vad fina de har blivit också. Presentsetet i detta inlägget är också en höjdare. Nu ligger du i vår inspirationslista...

Hello sa...

Härligt, härligt!