stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

söndag 27 september 2009

Japp...


...det är rätt mycket blöjor just nu, i min värld! Vårt företag håller på att ta form, med alla spännande och utmanande delar i att bygga upp något eget från grunden! Allt är inte klart och allt kan jag inte visa än, men jag kan berätta att jag i dagsläget äter, sover och andas företaget, och blöjor! ;-)

Här visar jag tre färdiga blöjor, och som de bruna blöjorna kommer testblöjorna att se ut, men andra färger på knapparna. Den rosa leopardmönstrade är litet kul, det är bomullsinterlock laminerad med pul på baksidan, och om allt går bra kommer det finnas sådana blöjor i vårt sortiment, dock inte i rosa leopardmönster! ;-) Men det är en överaskning, så det ska jag inte orda så mycket om.

Nu har jag i alla fall fått klart med samtliga leverantörer inför testblöjorna som kommer gå ut till tjugo testfamiljer, på grund av det stora intresset. Det blir bruna blöjor med ekologisk bembuvelour på insidan, och tvådelade inlägg i bambu och hampa. Blöjorna kommer finnas i två storlekar, 5-10kg och 10-15kg. Fast den större modellen har jag just provat på Jonathan, och den sitter som en smäck trots hans hela 18kg! Men så är han ju torr sen drygt två år... :-)

Jaja, litet annat har jag faktiskt sytt, och snart kommer det icke-blöjrelaterade inlägg igen!

Kram så länge!

6 kommentarer:

Kim (MollyJones) sa...

Det är så himla spännande! Nästan synd att Tuve inte använder blöjor längre ;-) Förhoppningsvis kan jag om ett par år eller så lägga in en stor beställning av små blöjor från ditt då väl etablerade och mycket framgångsrika företag. Heja!

Skaparstigen sa...

Det är verkligen jättehäftigt det ni har dragit igång. Stort lycka till!

Jenny sa...

Jag vill verkligen önska dig ett jättestort lycka till med företaget! Vad spännande! (och jag förstår fullständigt hur det är att leva med blöjor dygnet runt :-)
De är jättefina, förresten, det höll jag på att glömma att säga!
Jenny

od Andulky sa...

Superfina!!

GOBLIgobli sa...

Ett JÄTTEGRATTIS och lycka till med ert nya företag!! Gud vad roligt att få starta upp alldeles eget! :-)

johanna sa...

Hihi, jag känner att jag fick ytterligare ett argument för en lillebror. Jag bara måste testa de här blöjorna, haha!

KRAM!