stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

lördag 19 september 2009

Tävling och ett tillkännagivande



Det jag jobbat för så länge går nu i lås: i januari lanseras ett nytt blöjmärke i Sverige! Jag och min man slår våra påsar ihop och kommer tillverka tygblöjor i pocketmodell, med insida i ekologisk velour, och med en passform som vi upplever som perfekt. Fortfarande återstår finjusteringar där våra testfamiljer spelar en nyckelroll, men vi tycker att vi har en fantastisk produkt att erbjuda marknaden. Efter 4 år med tygblöjebarn känner vi att vi vet vad som behövs, och att vi har något unikt att erbjuda. Vad? En ekologisk tygblöja i naturmaterial, som sparar pengar, miljö och barnarumpor :)

Samtidigt firar jag 30 000 besökare i taget, otroligt många som velat titta in och beställa hos mig genom åren, och jag är så glad för varenda en! Och vad vore bättre för att fira än en tävling???

Tävlingen går ut på att hjälpa oss att hitta ett namn till vårt nya tygblöjemärke, svenska eller engelska spelar ingen roll, men det ska hänga ihop med blöjor, rumpor, miljö och ekologi. För att vara med och tävla lämnar du en kommentar till det här inlägget, med ditt förslag på namn. Vill du får du gärna länka från din egen blogg, och du får gärna låna bild. Vinsten består av två av våra tygblöjor med tillhörande inlägg i naturmaterial!

Den 5 oktober drar vi en vinnare. Nu hoppas vi på många, superbra förslag och att så många som möjligt vill vara med och tävla!!!

26 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis och stort lycka till med företagandet! Det låter som en mycket bra idé. Jag ska tipsa min lokala ekoshop om att börja importera. Men namnförslaget, det ska jag klura på ett tag till.

Nette sa...

Grattis och lycka till!!! första tanken var grönt barn (uselt, jag vet), men om jag kommer på någo bättre skriver jag igen.

Strömming sa...

Wohoo! Grattis till företagandet! Det kommer gå utmärkt för jag tror defintivt att efterfrågan av tygblöjor kommer att öka. NAmnförslag har jag inget än men ska även jag klura lite och kommer jag på något bra skriver jag igen! Håller alla tummar för er och lovar att utvärdera blöjan så fort det går.

LillaBarn sa...

Grattis, vad kul!!! Bra initiativ. Jag tyckte Ecobot (Ecological Bottom) var ett bra namn, men så Googlade jag det, och det är även nåt reusable nappies företag i New Zealand. Ska klura lite jag med, och se om jag kan komma på nåt som inte redan har blivit taget...

Gekko sa...

Stort grattis! Vilken grej!

Vad med Ekorumpan? Det är väl inte fel med ett svenskt namn så kan förstås i Norge och Danmark?! Och så framgår det lite av namnet vad det dör sig om?

Men om man spinner vidare på LillaBarns förslag ? EcoBum?
Annars tyckte jag inte att Grönt barn var så tokigt heller, man blir lite nyfiken!

LillaBarn sa...

Ett par förslag,
"Framtidsbarn"
"Naturbarn"
"Nurture Nature"
"Lilla Grön"

LillaBarn sa...

Eller "Stora Lilla Grön"

Mirrezz sa...

Grattis! vad bra,behövs verkligen!
Tyvärr har jag dålig fantasi...
men eko blöjan kanske...

sara sa...

kul! grattis! låter som en jättebra idé.
Svårt med namn, hm
lilla-sköna-grönablöjan
ekorumpestumpen
natureko
tre ideér från mig.
/sara

Doris_Assar sa...

GRATTIS, vad kul! Stort lycka till!

*tänker*
Äh, får inte till det där med eko-biten... ska tänka lite mer! Men min första idé var
Fina & Lena rumpor
:-)

rino sa...

Grattis!!!
Inspirerande med människor som genomför sina idéer:-)

Namnidéer är inte min grej... fortsätter i sammaspår som ovan;
rEKOrumpa, pocketblöja, babygreens...?

Man får vara försiktigt med rumpanvändandet; mjuka rumpor eller schysta rumpor skulle nog ge helt fel träffar på google!

Lycka till!

Strumpetossa sa...

Grattis! Vad kul! Mitt förslag är EcoBabyBump (rumpan är en liten bump: "knöl" eller vad man ska säga.)

Lycka till med ert blöjmärke! :)

RÄVENoRÄKAN sa...

Grattis till satsningen att sälja egendesignade pocketblöjor! Tygblöjor är ju bara så bra och ju större utbudet blir kanske fler upptäcker det. Jag önskar dig lycka till med att hitta bra leverantörer så att du får en miljövänlig blöja rakt igenom.

Heimlaga sa...

Min spontana idé var Ekorumpa, vilket ju var väldigt likt gekkos förslag, såg jag...
Lycka till med företagandet! Hoppas tygblöjor får sig ett nytt uppsving. När vår äldsta dotter föddes 1995 var det tygblöjor som gällde t o m på BB! Vi har kört samma uppsättning( ja viss påfyllnad förstås) vikblöjor till alla fyra barnen så länge det har funkat, vilket har varit ungefär första året. Sen har det inte varit rimligt, skulle ha krävt blöjbyte ungefär en gång i timmen...Men i allafall 4 insparade år med engångsblöjor bara till natten, på resor och liknande. Precis som jag tror att du påpekat så behöver det ju inte vara allt eller inget, man behöver ju inte vara rabiat om man nu inte känner för det.

Fru Björn sa...

Det var verkligen dags att något nytt ska hända på tygblöjefronten i Sverige! Kul och grattis!
Jag har också sytt egna tygblöjor till våra killar men nu håller de redan bli gamla och killarna är så stora att snart behövs de inte mer. Ser fram emot en liten trea och nya syprojekt :-)

Anonym sa...

Grattis, vad roligt! Ännu roligare att du och din man ska göra det här ihop, kan han sy också? Det underlättar nog att ha stöd av den man lever ihop med! Jag har inget förslag på namn direkt, men håller med tidigare, det gäller att välja namn med omsorg eftersom det som någon skrev hamnar på fel sökmotorer och "fel" personer om man väljer något rump-relaterat. Stort lycka till och det var ju det jag sa, blöjor är din grej;-)

Linda sa...

Grattis till blöjlanseringen!
Mitt förslag är Eko-reko...enkelt och rätt i tiden.
// Linda

Myssel sa...

Vilken spännande tid ni har framför er!

Ekopocket
Snälla blöjan

Ahlard sa...

Hejsan! Ja i förrgår kom min meps. Och jag hade den igår, jag älskar den. Och när jag får tillgång till kamera ska jag visa hur den ser ut på. Tusen tack=) Vad kul med den broderade blomman, det hade jag inte väntat mig men det var extra fint. Många kramar!

Aleisa Ribalta sa...

jag vill va med, och gratulerar för all framgång, blöjor kan jag nog tänka mig kan kallas "Ekotrivs",man trivs i de, och trivs därför de är ekologiska, och respekerar miljö, vet inte, är det flera som har bättre ideér? "Ekosmek", smekar de rumpisar, så man bara vill ha de alltid, tycker eko ska va på namnet, iaf.

Anonym sa...

Jag tycker Ecobums är ett bra namn! Litet likt Ekorumpa kanske, eller Strumpetossas namn... Bums beyder ju rumpa på engelska, och låter lite gulligt?
Hoppas jag vinner!


//Mikaela Andreasson

Titinea sa...

Hej! Vad kul att vi äntligen får fler tygblöjemärken i Sverige! Jag tycker att en svensk blöja ska ha ett svenskt namn så...
mina förslag är:
"ekobebis"
"naturbebis"
"ekokram"

Unknown sa...

Vad roligt att ni startar företag, önskar er lycka till.
Vill gärna delta i tävlingen. Mitt förslag är :
"Ekorre" eller "Ecorre".

Smågryn sa...

Grattis! Vad spännande!
Det första som kom upp i mitt huvud var Happy Nappy. :-)

Anonym sa...

Mina förslag:
-Hug-A-Bug, eller HuggaBugga, tänkte först hugbump och liknande men sedan vandrade tankarna vidare och krama en insekt kan man ju göra om man lever miljövänligt=) HuggaBugga är helt enkelt en "försvenskning" av ordet, lite kul tyckte jag!
-Kramblöjan
-Ekobarn
-Happy World, världen blir glad av tygblöjor!
-SweetGreen

Lycka till med företagandet!

/ caroline

Rebecka sa...

kanske nåt något mer annorlunda namn som särskiljer sig lite från annat där ute. Kanske nåt av dessa:

natuliten
natutorr/natutor
growdry/grodry
naturies
natugo

Lycka till!