stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 17 september 2009

Skötväska på beställning


I somras fick jag en rolig beställning på skötväska av större modell till en mamma som har två små tätt. Väskan är tänkt att passa över en syskonvagn, och är stooooor, 60cm bred och 35cm hög, och hela 25 cm djup.

För att illustrera riktigt hur stor den är (och för att han ville det, såklart!) la jag i Milo. :) Insidan är packad med fickor av alla storlekar, en del med tryckknapp och en del utan. Ett stort fack för skötbädd baktill.

Remmen är bred intill själva väskan och smalnar av rejält i mitten för att det ska vara bekvämt att ta av väskan från vagnen och bära den. Eftersom den är så stor finns inga utanpåfickor. Locket stängs med en stor knapp nertill.

Jag tycker verkligen att den är vansinnigt snygg, det är favorittyger rakt igenom, roströd manchester och brunt blommigt tyg, båda är återvunna från det sköna sjuttiotalet. :) Jag kan inte tänka mig annat än att man får plats med allt man behöver i denna supersize väska!

Även denna Meps beställdes, i härlig skogsgrön färg. Kan tänka mig att den blir supersöt så här till hösten, och klart att storasyster måste få en present!

7 kommentarer:

Henrietta sa...

Vilken super läcker skötväska!

Lallis/Helene sa...

Den är ju toksnygg!! Och mepsen lika fin som alltid :)

Malin sa...

Åh, gissa om jag är nöjd över att väskan just nu är på väg hem till oss! Den är såå snygg! Jag har lånat dina bilder på väskan och Mepsen, hoppas att det är okej? Har självklart länkat så alla vet vem textilkonstnären är:) Mvh Malin

Malin sa...

Åh, gissa om jag är nöjd över att väskan just nu är på väg hem till oss! Den är såå snygg! Jag har lånat dina bilder på väskan och Mepsen, hoppas att det är okej? Har självklart länkat så alla vet vem textilkonstnären är:) Mvh Malin

Kalunji040 sa...

Oj, ja den var stoooor. Hon skulle kunna använda den som resesäng om hon behövde.

Anna, Tvillingtand sa...

Vilken härlig väska! Den skulle jag behövt när min tott var lite mindre för jag knökade ner det mesta i vår skötväska, den såg ut som en modell större rugbyboll ;)

Retro Elephant sa...

Hihi, det var minsann en stor väska!

//Lina