stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

onsdag 4 mars 2009

Manna från himlen ;)

Världens bästa Mannagryn har agerat tyg-dealer och otroligt gulligt hookat upp mig med flera meter retro-manchester, som snart ska förvandlas till diverse väskor, byxor och jackor! För att säga tack syddes denna tunika till hennes söta Noah. Hur den passade och vad Mannagryn tyckte kan du se här!

Mitt vanliga tunikamönster, storleken visste jag då Mannagryn skrev upp sig på 10 000 tävlingen för ett tag sen. ;) Denna gång med kinakragen, som jag gillar mer och mer, och muddar i ärmslut, även det en ny favvo. Dessutom (syns inte) fick denna variant inpassningar bak i ryggen för att ge litet vidd i kroppen utan att sitta som ett tält upptill. Jag provade den på min Jonathan, som har samma storlek, och det verkade funka bra, så det blir nog fler sådana i framtiden!

11 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Väldigt fin! Är det Gynthers mönster ur "Sy til barnen"?

Doris_Assar sa...

Jättefin!!! och vad bra den passade hennes son! :-)

od Andulky sa...

Superfin! Älskar tyget!

Botilda sa...

Jag har nog (väl?) sagt det förut, dina tunikor med kinakrage är så fina! Förmodligen ännu snyggare med intagningarna i ryggen.

Mannagryn sa...

Verkligen jättesnygg! Så snygg faktiskt att Noah ville sova i den. Tack igen.

Linda Muhr sa...

Om man har lite fina retrotyger som man inte kommer använda själv ,kan man byta till sig en sån fin skjorta till en 5 årig tjej då?... ;)

Jag kanske har lite tyg som jag kan avvara..

Anonym sa...

Fint fint fint!

OttoPippi sa...

Har varit bloggborta ett tag... Superfin - och Mannagryn är verkligen värd den!!

Så skönt med pricken förresten :-)

Linda Muhr sa...

kan jag få din adress så kan du få lite tyger av mig!

kyrkeslat@telia.com

Strömming sa...

SBYGGSNYGGSNYGG!

stora lilla j sa...

Tack!

Skaparstigen: Ja, det började som det, sen är det förlängt, breddat nertill