stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 3 augusti 2009

EC -Tröjor

Jag betar av på mina beställningar, det har inte alls blivit så mycket sytt under semestern som jag hoppats! Denna beställning gällde tre tröjor, i stl 68, till en liten tjej som ec'as.

EC står för Elimination Communication, och är en metod för att helt eller delvis undvika blöja genom att lära sig sitt barns signaler. Här finns mer information för den som är nyfiken!

Följdaktligen är vanliga bodys inte smidiga när man snabbt måste komma åt en potta! Beställaren gav mig helt fria händer, vilka tyger jag ville, helst nya och inte rosa eller svarta.
Gula kaniner från JNY Design, turkosa moln också från JNY, pirattyget är Johanna Ahlards ljuvliga tryck för Mjuka Tyger. Röd interlock, JNY.

Modellen är min vanliga, från grunden ritat av mig, vilket känns väldigt kul! Jag brukar inte gilla köpemönster så mycket, tycker alltid att det är något som inte stämmer och blir som jag vill, så nu har jag äntligen lagt bort mönstrena, köpt en bok i mönsterkonstruktion, och kör eget istället! :)

Jag gillar verkligen dessa kombinationer, Milo har redan fått en pirattröja i stl 74, och bara jag betar av några fler beställningar ska Jonathan o Jacob få varsinn de med!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lika mysiga och härliga som vanligt:)

Strömming sa...

Ser jättefina ut, alla tre tröjorna! Vad roligt att konstruera sitt eget mönster! :D

Madelene sa...

Jättefina allihop!

Ahlard sa...

Jättefina allihop, gud va kul att se:)

jenny sa...

Jättefina tröjor, supersnyggt med lite v-ringat och knappar i halsen.
-jenny-

Lilla Gryn sa...

Snygga!!

Anonym sa...

nu har vi haft våra tröjor i ett par dagar och vi älskar dem! det är det enda ebba har på sig! vi skulle faktiskt vilja be dig om att få beställa tre till, samma kriterier som förut? om det går bra?

mvh

ulrika

jugend.liebe sa...

Vilka fina tröjor! Tycker det blev jättefräscht med röda ärmar och knapprad. Etersom jag också försöker att konstruera egna mönster är jag lite nyfiken och undrar vad det är för bok du har köpt?
Och sist, men inte minst: Grattis på 30-årsdagen! :-)