stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 10 augusti 2009

leka ihop? Nej, sy ihop!


Jonathans kompis E var här på lekdag, och blev så otroligt förälskad i Jonathans sjörövartröja att hon bönade och bad om en egen. Snabbt hade räls och lego glömts bort, till förmån för klippande, nålande och syende. Tillsammans satt de vid sybordet som små ljus, medan jag sydde ihop en likadan till henne. Döm om Es mammas förvåning när hon hämtade sin söta dotter, i helt annan tröja! "Den har Jonathansmamma sytt till mig, och jag hjälpte till!" sa hon stolt :) Jo, numera är jag reducerad till Jonathans mamma, Jacobs mamma, Milos mamma - knappt någon refererar till mig med namn!

Jag kan verkligen inte nog berömma pirattyget Johanna Ahlard har designat, och mjuka tyger tryckt upp. Interlocken är mjuk, färgerna är helt fasta, inte sådär dåligt påtryckta som elefanterna från Jofotex var, och tyget håller jättefint för tvätt. Trycket är stort, så varje plagg blir unikt och man kan variera hur tufft/ sött man vill få plagget beroende på var man placerar ut mönsterbitarna. Och hur många tyg kan skryta med att vara bådet tuffa och unisexa på en gång?! Jag kan så väl tänka mig att sy en klänning med puffärm av det här tyget! :-) Det ni!

12 kommentarer:

Heimlaga sa...

Så härligt! Vem vet vilket frö till sömmerska du sått hos henne i dag?!

Aleisa Ribalta sa...

Oj, vad söt, hade jag varit henne, hade jag gjord samma, man kan inte låt det vara med piraterna!

Anonym sa...

åhh vad fin :) jag måste köpa lite pirattyg jag med :)

Nilla sa...

Oj va roligt! Det blir ett minne för livet för båda barnen! :) Jättefin tröja!

Strömming sa...

Vad roligt att de ville sy! Den blev jättefin :)

jenny sa...

Jättefin! Vilken lyx att komma hem till en kompis och få med sig en unik t-shirt hem!

Ahlard sa...

Åh så gullig du är! Kan bara tänka mig hur nöjd både E och hennes mamma måste ha varit:)

Ps. Inte har du väl skickat mepsen? Det är ingen brådska är bara rädd att den försvinner på vägen.

Kram / Johanna

Ahlard sa...

Underbart att du gillar det. Det gör mig superlycklig. Och du ingen brådska!!! Jag behöver den inte nu, vi har riktig sommarvärme. Kram

od Andulky sa...

Så söt!

Tindra-Star sa...

jättefin, jag gillar med pirattyget. men vill ha en med gröna långa ärmar.
säljer du det? ;)

Doris_Assar sa...

Va kul! Superfint!! Ska maila dig alldeles strax :-)

Hello sa...

Så härligt!

Men vilken otur du måste ha haft med elefanterna! Mina har hållt hur bra som helst i tvätt efter tvätt efter tvätt. Då är jag väldigt mycket mera besviken på landskapstyget som tappar färg efter två tvättar och sen bara blir tristare och tristare... :(