stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

lördag 22 augusti 2009

Mitt Ekopaket till Tilde Textil



Mitt Ekobytespaket gick till Tilde Textil, som var med för första gången, kul! Tilde svarade på Ekobytesfrågorna, och det framgick att hon gillade 50- och 60-tal, både på sig själv och sin Sprallin (vilket jag ju visste, eftersom jag följt hennes blogg rätt länge, men ändå!)

Alltså gjordes en Meps med femtiotalskänsla, litet mjukare färgval utan att för den sakens skull kännas pastelliga, och pricken på i'et blev den lilla blomman. Mönstret till denna kommer från min svärmor i Albanien, och är tillkämpat med blod, svett och tårar. Svärmor, som bara talar albanska har förklarat på telefon, maken, som inte kan ett dyft om virkning har översatt och jag har försökt, misslyckats och gråtit! ;-) Till slut fick jag till den, och mönstret var värt allt slit, jag tycker den är supersöt!!!

Som mönster skickade jag ett klänningsmönster jag ropat hem på Ebay, tycker det är så himla snyggt, riktigt 60-taligt! Jag har ju sett en skymt av Tilde på henne sblogg och kan verkligen tänka mig att hon kommer passa i dessa modeller!

Tyget är nog nytillverkat, men jag har köpt mitt på loppis, om än i nyskick! Enligt mottagaren borde det räcka till en kjol, och det håller jag tummarna för!

Och det sista i paketet: en chockladkaka, rätt och slätt. Ekologisk och rättvisemärkt, god för sig själv eller i en smet :)

3 kommentarer:

Henrietta sa...

Så fin mössan är! Ännu finare blir den ju när man vet historian bakom :o))

Kom boken fram?

Kram Henrietta

Sara T sa...

Jättefin!

Kalunji040 sa...

Åh, vilket fint fint Tilde fick. Och mössan, OMG, jag är kär. kan man kanske byta till sig den med dig så att min dotter också kan vara Stora lilla J fin?

Kram