stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 24 augusti 2009

Jag gjorde det! Ungefär...

För världen ser det kanske inte mycket ut, men det är en alldeles egen hemsydd och knappad pocketblöja! I PULtyg på utsidan, som håller tätt, och gul hilcovelour på insidan, eftersom Milo inte tål fleece mot rumpan. Det var alltså till det här som jag investerade i en kampress och tryckknappar i plast, ska man sy blöjor är det ovärderligt!

Modellen är samma som jag visat tute på tidigare, men smalare mellan benen, och benresåren är sydd precis i kanten, inte en bit in som på mina formsydda. Blöjan är framknäppt och enkelknäppt, eftersom resåren är sydd så att man får läckageskydd ändå. Jag är så himla stolt att jag sytt en alldeles egen pocket! :)
Och så här ser den ut på. Inte världens tydligaste, men den är väldigt nätt! Det var några veckor sen jag sydde den, och den har redan hunnit bli allas favorit :)


Som ni nog sett så har det varit litet tunnsått igen med inlägg, och just nu visar jag upp saker jag sytt för ett tag sen. Detta beror på att jag börjat ta ny medicin, och till en början gör den mig rätt skakig, och jag får svårt att sy (i alla fall att sy bra ;-)) Så tyvärr kära beställare, måste jag lägga på några dagar på era beställningar. Jag är jätteledsen för det, och jobbar så mycket jag kan när jag inte skakar. Till nästa helg hoppas jag kunna få iväg alla beställningar!

10 kommentarer:

Henrietta sa...

Fin fin blöja!!
Känn ingen panik! Det viktigaste är att du mår bra! Låt det ta den tiden det tar
Kram
HEnrietta

Lallis/Helene sa...

Snygg blöja! Vilken lyx med en kampress! Ska också prova att sy pocketblöjor, har en som legat tillklippt ett tag men som av någon anledning hamnar längst ner i "to do" högen hela tiden...

johanna sa...

Hej! Hoppas du slutar skaka snart, det verkar jobbigt :-(

Jag undrar om lakanet kom fram någon gång? Eller svävar det runt i postrymden någonstans...?

Kram!

Cecilia sa...

Ingen panik! Jag får inte ens tag i prästen, och känner mig nog stressad för alla födelsedagskalas den här månaden med. Men saknar dig och vill gärna träffas när du kan och orkar! Kram

Cecilia & Busiga ungar sa...

Åh, vad läckert...Jättehärliga färger.

Hoppas du blir bättre snart. Själv ska jag in på magnetröntgen på hjärnan igen i morgon....

Kram=)

Snajgel sa...

men vilken fin, visst är det kul att sy blöjor, min mesta tid går till blöj sömnad.

Och det blir ju så fint med kam pressen.

Strömming sa...

Vilken fin fin blöja! En sån press hade jag velat ha när jag sydde blöjor som mest, man kanske får komma och pressa lite om liten i magen tål tygblöjor!

Hoppas du mår bättre snart och att du slutar vara skakig, det låter mycket jobbigt!

Solveig Lövendahl sa...

Jag är mycket imponerad, den ser superproffsig och bra ut!

Ta hand om dig och hoppas du mår bättre snart!
Kram!

Kalunji040 sa...

Va fin den var. jag imponeras av alla er som orka sy era tygblöjor och som dessutom gör det bra. jag tänkte satsa på det med nästa barn. Får jag be om tips då?

Anonym sa...

Hoppas din medicin är bra, låter kämpigt med såna biverkningar! Bra att du lyssnar på kroppen!