stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

söndag 9 augusti 2009

ett ufo mindre

Den här tunikan hade legat klippt och sydd och behövde bara kantband, men av någon outgrundlig anledning hade den blivit liggandes. Konstigt det där! Hur som helst, när jag ändå hade brunt i maskinen sydde jag klart den, och tur var väl det, för så blev det ju så varmt igen, och den här är perfekt i värmen! Sval och luftig, och himla snygg, om jag får säga det själv ;-)

Mitt vanliga tunikamönster, ok och motveck i ryggen, 3/4 ärmar och tryckknapp i halsen.

6 kommentarer:

od Andulky sa...

Superläcker!! Vet vad du menar, ibland bara blir saker liggandes.

Doris_Assar sa...

Härlig!!

Mioora sa...

Otroligt charmig tunika. Och fin bild!

Solveig Lövendahl sa...

Helt underbar! Och vilken supergullig bild! Det som brukar bli liggande för mig är när något litet ska sys ihop för hand. Trots att det tar kanske två minuter så kan det bli liggande i veckor...

florin design sa...

Underbart fin! Det är konstigt det där med ufon... Som Solvig skrev så får jag oxå saker liggandes ett tag trots att dte vara tar nån minut att sy klart...

Hello sa...

Vilket fantastiskt tyg! Tur du gjorde klart den! Klockrent med brunat kantband!