stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

lördag 8 augusti 2009

elefanter igen

Elefanter på beställning, en body och 3 gulpesmekker i storlek 74. Den här beställaren hade faktiskt ett plagg med gula elefanter i originalutförande - kul!

Jag passade på att omarbeta mitt gamla bodymönster, då jag faktiskt inte gillar kuvertringningen, jag tycker alltid att den halkar ner över axlarna på de små. På det här viset liknar den mer mina raglantröjor för små barn, som visat sig både praktiska och populära. Jag är faktiskt väldigt nöjd med den nya modellen, det blir garanterat fler! :)

Gulpesmekkerna har fått ekologisk bomullsfleece på baksidan, för att kännas riktigt torra mot barnets hud och inte släppa igenom väta. Dessutom har de fått plasttryckknappar, som är betydligt säkrare om barnet vill tugga/ smaka litet!

7 kommentarer:

Sandra sa...

Vilken fin body!
Gillar knäppningen fram skarpt!

Heimlaga sa...

Snygg knäppning! Håller med, kuvertöppning gillar jag inte heller, den blir alldeles för vid över axlarna.

od Andulky sa...

Snyggt! Håller med om knäppningen!

Strömming sa...

Här är en till som gillar knäppningen skarpt!

Nilla sa...

Tjusigt värre! Får dock säga emot ang. knäppningen. Jag tycker kuvertringningen är toppen. Knäppning framtill däremot gillar jag inte då det skaver när de små ligger på mage. Så olika det kan vara. :)

plyschmyran sa...

Åhh, vad fina. Nu blir jag ännu mer inspirerad till att sy lite!

Aleisa Ribalta sa...

Den här med kuvert tycker jag inte heller, bodysen är jättesnygg, och de tre gulpesmekkerna är väldig söta.