stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

söndag 18 januari 2009

Anonym eller inte...


I julas var jag litet öppnare om vem/ vad vi i min familj är, just appropå julhelgen. Annars har jag ju varit ganska hemlig om mer privata bitar, typ religion (även om vi inte alls är religiösa, men alla kommer ju någonstans ifrån, eller hur?) så det var inte helt utan eftertanke som inlägget gick iväg. Dock fylldes min mail med mer eller mindre trevliga kommentarer efter min julhälsning på bloggen.

Exempel på mail jag fick var tex "alla hatar judar o araber (tydligen missade vi den lilla skillnaden mellan araber och albanier, men vad katten) så håll klaffen om att ni är de" , "trodde du skrev om sy, inte religion", "Död åt alla judar" och så den klyftigaste "Judar är svin som bara vill mörda muslimer" (hm, min egen man är muslim, men den detaljen gick nog förlorad?) Mest skrämd blev jag dock av ett mail jag måste återge (delar av):

"Jag har tidigare följt din blogg och tyckt om dina kläder, men jag kommer inte att fortsätta följa dig efter din "god jul hälsning" Jag har i god tro antagit att du var svensk, så gissa hur förskräckt och chockerad jag blir när jag läser att inte bara är du jude utan dessutom gift med en muslim! Judar har förstört för världen de senaste två tusen åren, men inte minst de senaste sexti åren sen andra världskriget, och muslimer är terrorister som lever som en cancer på oss. ... Jag känner mig lurad som trodde du var en normal svensk. ... Hade jag vetat detta hade jag aldrig följt din blogg till att börja me..."

Först tänkte jag att det var jag som gjort fel som publicerat något så privat, och hemligt, som att jag- och vi- inte var helt svenska, men sedan tänkte jag om. Det är inte någon smutsig hemlighet att inte vara 100% svensk. Det är min rätt, att vara den jag är, tom här, på min blogg, är det min rätt att vara den jag är, och inte skämmas eller gömma mig.

Varför skriver jag om detta? Kanske för att då detta visserligen är en syblogg så finns det en person bakom - jag. Jag är bland annat icke-troende judinna, dessutom svensk och född här, och dessutom gift med en icke-troende muslim, och får jag höra dessa okvädesord för vad jag är, vad ska då våra barn få höra? Kanske söker jag bekräftelse på att det finns andra som tänker annorlunda än mailet ovan, så finns ni så lämna en kommentar och visa mig!
På den översta bilden syns mina svärföräldrars utsikt, hissnande vacker tycker jag! På bilden intill är Jonathan, iklädd ett av de första paren byxor jag sydde i stumma tyger, då vi reste till Albanien senast.

113 kommentarer:

Y sa...

Var stolt för vilka du och din fina familj är!

Anonym sa...

Så ledsamt att det finns såna idioter. Det är såna människor som förstör här i världen. Var stolt över ditt ursprung och din blogg!!

Anonym sa...

Oj, så grymt arg jag blir å dina vägnar! Hoppas att du IP:numrade dem och polisanmälde inläggen!

Helt, fullhjärtat stöd har du!

Men, jag undrar lite retoriskt. ÄR du verkligen judinna om du är icketroende? Jag har svårt att se mig som.. ja.. vad det nu är jag är. Borde man inte avskaffa eller ändra klassificeringen för att gynna samhörighet oberoende av bakgrund.

Om inte så söker jag skenheliga kristna, alltså, sådana som bekänner gud och jesus, men som sen inte lever efter hans ord. Det är nämligen vem jag är på ytan. Mer djupt söker jag gelikar som tyckte det var skenheligt att säga sig tro på något de inte trodde på och i stället leva efter att överväga etiska reglers konsekvenser och välja det som gör godast för det största flertalet.

Jepps. Är utilitarist och säger att alla får bli höga på sin medicin om det inte drabbar någon ont. Sörjer lite att jag inte har en egen högtid! Och ffa att inte hela landet som jag bor i tycker som jag!

Kram till dig och morr till de andra fegisarna!

snork sa...

Amen oj!
Det var ju helt sjukt, att det ska spela roll! Usch.....nej, klart man ska kunna säga vad man tror och vad man är och var man kommer ifrån utan att bli påhoppad på det sättet!
Jag är också gift med en muslim, men har aldrig råkat ut för nåt sånt!
Kram från mig/ Linn

Kånkarong sa...

Läskigt att tänka att det faktiskt finns såna människor i vår vardag. Intelligensbefriade okvädningsord kan vara en sak, men som du säger det andra är obehagligare. Hoppas du kan skaka av dig det!

Anonym sa...

Fy, jag blev helt chockad när jag läste om de mail du fått!!!!
Jag har följt din blogg ett tag, tycker om den och det jag ser. Jag blev glad när jag läste ditt julinlägg - jag tycker om att läsa/höra om andras liv och min första tanke var faktiskt: "Häftig kombination, världen borde lära sig av er. Vi hade sluppit många krig." Försök strunta i de trångsynta hemska människorna även om det är svårt. Du och din familj (och din blogg) är värdefull för oss andra som läser här.
Många kramar
Eva

Anonym sa...

Bry dig inte om sånt trams, var stolt för dom ni är! Men polis anmäl IP nr tycker jag med!

Jag skulle vara inntresserad i den där super enkla klänningen i någon mysig röd färg funkar bra med mönster oxå men Julia är ju en stor tjej nu så hon har ju strl 140
Funkar de???

Kramiz Sabina

Anonym sa...

Trakigt att du rakade ut for detta. Och sa sorgligt att se sadana kommentarer fran personer, som anger sig vara svenskar. Man onskar ju att i atminstone den delen av varlden folk vore smartare, men tydligen spelar det ingen roll vart man befinner sig. "Daliga applen" finns overallt.

LinSar sa...

Försök inte bry dej om sånt SKIT.Även om det säkert inte är lätt.Stor Kram till dej från mej.

sygryn sa...

Oj oj oj, att det finns människor, som gör så! Otäckt tycker jag!

Jag läste ditt julinlägg, och tycker bara att det gör bloggen mer intressant, när man jag har fått reda på lite mer om dig och din familj. Det berikar bloggen, och din familj berikar vårt samhälle. Var stolt!!Kram

Jes sa...

Men vilka människor det finns, blir så ledsen när jag läser om mailen du fått, hur kan man tänka så!!! Sånna saker får mig verkligen att bli arg. Alla människor är lika värda oavsett vilken färg eller religion de tillhör. Det är verkligen okunniga människor som skriver sådana saker.

Jag gillade din jul hälsning :)

fante sa...

Jag blev helt chockad när jag läste om hur några hade reagerat :-o Hur kan man ens tänka så?

Jag tycker du ska vara stolt över ditt ursprung :-)

Anonym sa...

Jag läste också din julhälsning och tyckte att det var en härlig kombination av ursprung. Man kan ju se det som bra att dessa människor som skrivit obegåvade mail (de vågade inte skriva detta i kommentarerna då tydligen) inte fortsätter att läsa din blogg för dom kan man sannerligen vara utan som läsare. De får gärna sluta läsa min blogg också ifall nån av dem nu skulle göra det. Klockarbarn gillar din blogg och tycker det är bra att du fortsätter visa vem du är. Det har du rätt till. Må väl/Klockarbarn

Anonym sa...

men hjälp! Usch vilka kommentarer, blir faktist väldigt förvånad över att sådana kommentarer kommer från sybloggsläsare... Själv blev jag glad över din hälsning - kändes roligt att få en liten glimt av ditt privatliv.Är själv troende kristen och tycker att det är bra att människor vågar visa sin tillhörighet.

FrökenC sa...

Hej! Var stolt och var dig själv! Jag är visserligen hel svensk mest av födsel och ohejdad vana. Men jag lever med mitt livs stora kärlek som är serb. Vi har en liten tjej som är 5 månader som följdaktigen inte är helsvensk!! Jag är mycket stolt över min lilla familj. Jag har fått höra både det ena och det andra om min sambos ursprung beträffande balkankrigets vara och icke vara... Vad jag vill säga med detta är väl att låt ingen sätta sig på dig... Var glad att kunna berika andra människor med din blogg och dina kunskaper om hur det är att leva ett mångkulturellt liv!!

Anonym sa...

Jag har aldrig kommenterat i en blogg någon gång förut, men nu måste jag ju!
Jag trodde inte att det FANNS så hemska människor! Eller, ja... att dom fanns, men att det var några extrema varelser som ibland kryper fram ur sina hålor eller nåt... Inte att det var "vanliga" sybloggsmänniskor, till exempel... Man blir ju mörkrädd! Vad i HELA FRIDENS NAMN har din religion att göra med om man vill läsa din syblogg eller inte? Och HUR kan andra människor på något sätt lida av vilken religion du har? Det är ju sorgligt! Det är nog sällan jag blivit så jäkla förbannad över nåt som det där inlägget jag läste nu... Vilken idiot!!!
Jag hoppas verkligen du inser att det är dom som har problem, inte du... Dom som skriver den typen av inlägg måste ju för sjutton ha allvarliga problem med nåt! Tänk inte på det ens! Glöm dom! Dom är egentligen inte värda att hetsa upp sej över, ens. Fast det är ju som sagt väldigt svårt att låta bli.
Jag är ingen våldsam person, men har jag nån gång velat slå nån på käften så är det nu! Himmel, vad jag sitter och är förbannad här nu!!!
...
...
Så... Nu ska jag lugna ner mej... Detta är som sagt inte likt mej... :-)
Hoppas du har en bra dag, ett bra liv, och kan strunta i allt skit som vissa skriver. Man är ju samma PERSON oavsett religion. Jag kommer att fortsätta läsa din syblogg, det är ett som är säkert! / Maria Byrlén

Vindling sa...

Nu har jag sovit på saken och är fortfarande lika upprörd över vilka puckon det finns. Kunde inte skriva någon kommentar igår för jag blev för arg. Stå på dig, och var stolt för den du är. Vi är många som tycker om din blogg pga det du gör, inte vad eller vem du är.

Botilda sa...

All sympati till er! Jag förstår ingenting, förekommer sådana åsikter ens idag? Så oerhört kränkande.

Maria sa...

Skrämmande att det finns så fördomsfulla människor. Jag läser bloggar för att få inspiration till sömnad, och vad folk tror eller inte tror på eller vad man har för hudfärg spelar absolut ingen roll. Inlägg som man inte känner för eller håller med om är det enklare att hoppa över än att ödsla energi på att kommentera.
Fortsätt stå med fötterna i marken och var den du är.

Kerstin sa...

Herregud vad det finns för folk! Jag trodde inte heller att sådana åsikter fanns särskilt mycket idag. Jag håller med alla ovan om att du bara bör strunta i kommentarerna och vara glad att du har blivit av med de läsare.

Jag tycker alltid att det är kul att veta lite mer om dem jag läser sybloggar av, särskilt om det är någon som du som sticker ut och där man alltid direkt vet vems blog det är man läser så fort man ser kläderna (jag läser på google reader och inte direkt på bloggarna så alla inlägg kommer ju huller om buller). Och även om jag inte heller är religiös utan brukar säga precis som du att jag är kristen för att man nog ändå får med sig värderingar om man växer upp i den kulturen även om det säkert är precis samma värderingar man har i vilken religion som helst, blir jag så glad när jag hör om familjer som klarar av att leva tillsammans fast man har andra religioner (troende eller icke troende). Det borde finnas fler såna.

Yasmine sa...

Än är inte den siste idioten född. Tycker att du ska vara stolt över vem du är och att en person inte längre kan följa din blogg pga sina egna värderingar säger mer om den personen än om dej.
Älskar dina kläder och finner stor inspiration i dessa så You go Girl !

Marie Frost sa...

Jag tänker definitivt annorlunda än de som har mailat dig! Jag tyckte också att det var roligt med en privatare hälsning, men vad jobbigt att det finns människor som inte kan se längre än näsan räcker...

Pyssellycka sa...

Men fy vilka männsikor. Stå du upp rak i ryggen och var stolt över den du är!

Katharina sa...

Åh jag sitter och kokar när jag läser ditt inlägg! Fy sjutton vilka rötägg det finns! Blir både arg och ledsen på en gång. Och förvånad över att det faktiskt existerar.

Jag säger som många andra, jag tyckte ditt god jul inlägg var väldigt trevligt att läsa. Att få se en liten glimt bakom kulisserna liksom. Dessutom är det ju så berikande att inte alla sybloggare är stöpta i samma (svenska/kristna?) form.

Tack för en underbar blogg! Fortsätt i samma anda, och var glad att du slipper rötäggen.

Anonym sa...

fy vilka hemska människor!!! jag hade oxå som andra skriver polisanmält dom! jag gillar iaf din blog jättemycket och kommer fortsätta läsa och inspireras!

Mallaching sa...

Å fii vilka sorgliga människor som kan skriva nåt sånt där!

Självklart är det ju svårt att inte ta åt sig men tänk på att det dom skriver handlar mer om dom än om dig!

Strömming sa...

Jag tyckte också om att läsa din julhälsning och få veta lite mer om personen bakom stora lilla j! Det gör ju bloggen, om än syblogg, lite mer spännande att läsa! Efter att man följt en blogg ett tag får man ju en blid av vem som skriver och det är bara roligt att få veta mer om vem som ligger bakom. Nationalitet, religion eller hudfärg spelar ju ingen roll. Det som spelar roll är ju hur man ser på sin omgivning och om man accepterar människors lika värde oberoende av ursprung.

Jag gillar din blogg skarpt, dina fina kläder som ofta modellas av dina otroligt fina barn! Fortsätt så!!! :D *kram*

Anonym sa...

Skrämmande att se vilka avskyvärda mail du har fått som respons på ditt julinlägg. Tyvärr bekräftar det bara att detta är något skola och samhälle, ja vi alla, verkligen måste arbeta intesivt för att motverka, och jag tycker att ditt julinlägg och det här inlägget är ett steg på den vägen.

Jag läste ditt julinlägg och precis som många andra här uppfattade jag det som oerhört positivt - det är roligt att få en skymt bakom den "anonyma" sybloggaren. Det här inlägget visar också att den här sortens människor, antidemokrater och rsister, aldrig någonsin ska få verka oemotsagda!

Och självklart kommer jag att fortsätta läsa din blogg. Vi måste ändå tro att en gemensam insats, och envist arbete, kan göra vår värld till en bättre plats för oss själva och våra barn oavsett religion, hudfärg eller geografiskt ursprung.

Många hälsningar Sara

Cecilia & Busiga ungar sa...

Hej. Tänk att det finns sånna idioter. Vad sjutton spelar det för roll vart man kommer ifrån. Man kan ju fråga sig varför personen ifråga hade så starka "hat"ord mot judar. Jag tycker du har en toppen blogg. Jag får mycket inspiration av att läsa den och tanken med en blogg är väl att man ska kunna skriva det man vill. Tack för en härlig blogg. Kram på dig och din familj.//Cecilia

Hello sa...

Det är ju precis det här som är ursprunget till alla krig - att vi inte klarar av att respektera varandra som människor utan bestämmer att andra är på ett visst sätt bara på grund av etiketter vi har skapat. Du och din man och många med er bidrar till världsfreden och ett bättre samhälle för våra barn genom att ni valt varandra. Heder!

Och vad är att vara 100% svensk? Sverige har i alla tider varit i behov av arbetskraftsinvandring och tror man ändå att man är 100% svensk så kan man väl gå tillbaka till 1600-talet så är det nästan omöjligt att hitta någon som inte har vallonblod i ådrorna. 100% svensk är ingen, men några är väl mer utspädda än andra ;)

Albanien ser väldigt vackert ut! Det måste ju bara generera vackra människor också :)

Stor kram till dig och din familj och tack för att du delade med dig!

Kaja sa...

Jag har bloggat i olika former sedan 2001 och med jämna mellanrum så kommer sådanahär påhopp på någon person (oftast till synes helt utan anledning). Jag har själv drabbats några gånger.

Sybloggarna har varit väldigt skyddade från sådana saker. Tvärtom så är man väldigt uppmuntrande och stöttande mot varandra!

Det är jättejobbigt när man får sådanahär attacker och varje gång funderar jag på att lägga ner. Men, oftast så brukar det sluta med att jag inser att jag har FÅTT mer av att skriva än av att inte skriva.

Om jag får 100 snälla kommentarer, kramar, nya vänner, tygbyten och inspiration... Ska jag då verkligen bli ledsen av ETT rötägg??

KRAM!

Hello sa...

Skulle ju också skriva om vad roligt det är att du så snabbt fått så många kommentarer! Det ger också hopp för mänskligheten! Att vi är många som reagerar!

Krimskrams sa...

Fy vad ledsen jag blir när jag läser om de kommentarer du har fått! Jag vet hur nedstämd man kan bli av att bara få en något mindre trevlig kommentar i sin blogg. Hoppas inte detta kommer hindra dig i ditt bloggande, och jag kommer i alla fall i fortsättningen att följa din underbara syblogg!

Kram

Anonym sa...

Hej!!

Jag tror jag har varit pa din blogg tidigare ochsa nagon gang....
Blir helt chockad när jag läser om de mejl du fick (fast jag har inte läst din jul-hälsning än.....).
Och jag vill att du vet att jag kommer följa din blogg nu NÄR jag vet vem du är!!!!! (i motsats till en tidigare blogg-läsare)

Är fortfarande helt chockad!! Man tror ju alltid att dessa människor inte finns.....

KRAM

stora lilla j sa...

TACK alla underbara medbloggare och bloggläsare, som återställer min tro på medmänskligheten! Jag blir så glad och rörd att ni bryr er! Det känns fantastiskt skönt med så positiva kommentarer som motvikt. Jag kommer visst fortsätta blogga, och jag tänker inte skämmas!

Minmina: ja, jag räknar mig definitivt som judinna, även om jag inte är troende. Halva min släkt bor i Israel, jag pratar hebreiska och är uppväxt med judiska högtider. Än idag firar jag, om än inte som troende, det judiska nyåret och shabat. Dessutom är ju judendommen en av få religioner sombåde är en religion och ett folkslag (se för övrigt hinduismen och shintoismen) och genom att bekänna mig som judinna så erkänner jag ju också vilket folk jag kommer ifrån! ;-)

underbarn sa...

Jag skickar dig en stoooor kram! Jag tycker också det är intressant att veta lite om personen bakom bloggen och läser med glädje sådana inlägg som din julhälsning. Underbart att få höra hur ni firar jul! Blir helt förskräckt över hur andra kan reagera. Stor ointelligens skvallarar de här mailen om, stor ointelligens... *skakar på huvudet och får en klump i magen* Trodde verkligen inte att människor i dagens samhälle kan tänka så som dessa har gjort om dig. Skrämmande! Kommer med glädje att fortsätta följa din blogg och ser fram emot fler inlägg med mångkulturellt innehåll! *kramelikram*

Anonym sa...

Jag läste också din julhälsning och tyckte, precis som många här redan skrivit, att det var roligt att få veta lite mer om er. Kommentarerna du fick på julhälsningen säger ju allra mest om dem som lämnat dem. Det är sorgligt att man inte ska kunna få vara stolt över sitt ursprung utan att få otrevliga kommentarer som svar.

Tack och lov är alla vi som tror på människors lika värde så många fler! Vi får fortsätta föregå med gott exempel, ta vårt ansvar och uppfostra våra barn i samma anda, lära dem att visa respekt för andra oavsett kön, ålder, ursprung eller vad det nu annars kan vara som ytligt sett skiljer oss åt.

Förövrigt har jag din blogg inlagd i bloglovin och där kommer den stanna eftersom jag gillar den!!

Lilla P sa...

Fy så tråkigt med påhopp av den sorten.... Som det skulle spela roll vilken nationalitet eller religion man har... Det har väl ingen som helst betydelse!!!

Anonym sa...

Måste skicka en styrke kram! Jag är stum, förstår inte hur endel människor tänker!!! Det är väl helt underbart att vi är olika, på alla sätt och vis! Fatta vilken inspiration och kunskap vi kan ge till varandra genom att just vara olika. Fortsätt vara just dig själv och fortsätt inspirera!

Roblin sa...

Vad ledsen jag blir att du fick sådana hemska reaktioner på din vackra hälsning.
Det är inte av religiös bakgrund de flesta bråkar - det är ofta på grund av rädsla för det som är dem obekant och främmande.
Att flera av dina (f.d.?) läsare uppvisar just de engenskaperna och TROTS detta ser sig som förmer är mig skrämmande!
Du SKA vara stolt över din bakgrund och familj - inskränkt "svensk" BÖR man dock inte vara stolt över att vara.

Linda sa...

Helt sjukt! Som "tur" är så säger de flesta inte sånt här live, men på nätet tror vissa att det är ok att säga vad som helst. Det är det inte, sånt kan man polisanmäla om man känner att man vill det. Kallas hets mot folkgrupp...
Nåja, vad har ditt ursprung med ditt syande att göra? Personligen tycker jag att man ska vara öppen med vem man är på nätet. Jag själv är en icketroende kristen, ska jag ta åt mig för vad alla kristna gjorde/gör. Skulle inte tro det!
urk, vissa är så jäkla dumma i huvudet och inskränkta. Blir bara irriterad.
Hoppas verkligen dina barn slipper såna skitpersoner! fy fan

OttoPippi sa...

Det är vansinne!!! Vilka otäcka människor det finns därute!!! Tänker på dig! Kram!

Anonym sa...

Första kommentaren från mig till dig - och det känns som att den är viktig. Följer din blogg via reader och gillar det du skriver. Ledsamt att du fick sådana hemska reaktioner på ditt mysiga julinlägg. Stå på dig!

á Yeliqa sa...

Men nånting så fruktansvärt!!! Jag blir alldelens tårögd när jag läser vad du har fått för hemska mail och kan inte förstå att det finns så elaka människor ute i världen. Kram!!!

Mustardseed sa...

Jag blir helt bestört när jag läser vilka kommentarer du fått. Det är helt sjukt.

Jag har själv en dotter av mixat ursprung och vet vilken sorts kommentarer men kan få framförallt på anonyma internetforum, men det du beskriver är bland det grövsta jag varit med om.

Som tur är så är vi fler som inte är så där sjukt inskränkta än vad som är det, och som tur är så blir världen bara mer och mer utblandad - dvs det blir fler och fler som lever i alla sorters blandfamiljer. Den där typen av trångsynthet är på väg bort!!!

Anonym sa...

Så arg jag blir när människor uttalar sig och tänker på det sättet! Fortsätt vara stolt över vem du och din familj är, och bejaka era olika bakgrunder. Och fortsätt med din fina blogg!

PajaS sa...

När jag läser detta blir jag alldeles tagen över hur naiv och inskränkt jag själv är - inte kunde jag tänka mig att det i Sverige idag fanns så ociviliserade och ointelligenta människor! Man kan inte annat än häpna över folks dumhet!

Att du slipper ha den citerade mailaren som prenumerant på din blogg kanske du bara ska tacka för. Kan även tillägga att jag aldrig sett dig förr men från och med nu lägger jag till dig i min lista! =)

Lycka till med både sömnaden och att vara den du är!

MemLin sa...

Är bara stum och vet egentligen inte vad jag ska skriva.Blir alldeles tårögd när jag läser inlägget. Chockad över att folk tänker och skriver sådana saker i nutid!!!!!!!!!!!

mustafa sa...

oj. jag har inte hunnit läsa din blogg på ett tag och hade helt missat julhälsningen. jag blir faktiskt helt chockad och riktigt förbannad över de kommentarer och emails du fått.

som icke etnisk svensk råkar man faktiskt ut för sådana där kommentarer och påhopp titt som tätt men trots att man tror att man har vanan inne så blir man lika chockad varje gång. vad är det för friheter folk tar sig egentligen? och det är ju otroligt märkligt att man bara genom sin "icke-svenska" uppenbarelse kan ses som en provokation.

emailskrivaren i fråga borde ta och definiera svenskhetsbegreppet kan jag tycka.
- vad är en svensk?
- när blir man svensk egentligen?

även ordet normal kan ju tas upp till granskning. enligt mig är det ett otroligt exkluderande ord, en snävt definierad norm.

emailskrivaren känner sig lurad för att du inte är en "normal svensk". om emailskrivaren i sitt brev har gett exempel på vad en "normal svensk" är och står för så vill jag bara tacka dig för att du inte är det.

jag skulle kunna gå igenom mening för mening och argument för argument i det där emailet och de där kommentarerna och smula sönder det helt men ser kanske inte att det finns plats och utrymme för det.

vad jag vill är ge dig mitt stöd, från en svensk till en annan.

hälsningar från mustafa

vouffen sa...

Usch, va hemskt!!! Hur kan nån bara göra så, och flera stycken t o m!!! Bra att du vågade ta upp det, hoppas alla som skrev elaka kommentarer o mail nu sitter o skäms ögonen ur sig... jag blir chockad av hur nån kan göra så!!!

Stå på dig och känn att du har många många fler som är på din sida och som totalt struntar i religion/ursprung/hudfärg/whatever!!!

Kram Åsa vouffen

florin design sa...

Oj, men fy!!! Jag ryser av att läsa vad du skriver! Att nån kan skriva såna mail... Att man ens tänker så... Jag fattar verkligen inte.

Många har skrivit så mycket klok innan så jag vill bara skicka en kram!

Kram Lina

Annelie sa...

Blir helt chockad över att det finns såna som tänker på det där sättet. fy, jag blir ledsen när jag läser det där mailet. Nä, man ska inte gömma sig. Man ska räta på ryggen & skaka av sig!

Solveig Lövendahl sa...

Hjälp! Jag blev fruktansvärt chockad av att läsa det här, hur kan människor vara så elaka?
Är det någon som inte vill läsa din blogg pga av ditt ursprung eller din eventuella tro så vill du väl ändå inte ha de som läsare, eller hur? Så tänker jag iaf, fast det är ju en sak om de slutar läsa men att skicka såna mail... Fruktansvärt!
Varm kram till dig!

Mannagryn sa...

Usch och Fy att det finns människor som tänker så här. Tur för dig att du har blivit av med den här otrevliga läsaren och att du har fått så många fina kommentarer av dina medbloggare och läsare som tycker att du, din familj och det du gör är underbart.

Katarina sa...

Vet inte vad jag ska säga om endel människors dummhet.
Den positiva sidan är att sålla bort en massa idioter som läser din blogg.

Errajka sa...

Saknar ord till så grymma tankar och ord. Skickar varma kramar!

Anonym sa...

Vilka idioter!
/Lina

Therese sa...

Blir helt förfärad när jag läser vad du skriver!!! Helt sjukt att det finns så sjuka människor! Skickar en kram trots att jag knappt vet vem du är. /Therese

Lotta Sultan sa...

56 kommentarer. som tycker samma. vad säger inte det?
dina "besvikna läsare" är en minoritet. och stackars, stackars dom. inte bara helt dumma i huvudet. dom flesta i resten av världen tycker tvärtom och att dom har fel.
och det har dom ju. fast det är synd om dom, för dom förstår inte bättre.
KRAM!

Retro Elephant sa...

Jag kan bara hålla med om vad andra sagt, helt sjukt att skriva något sådant till dig. Som fnurr sa "det är synd om dom, för dom förstår inte bättre."

Stor kram från mig

[LiiNe] sa...

Hej!! hittade hit till din blogg via en länk på en annan sida!! Jag får verkligen rysningar längs ryggraden när jag läser detta inlägg!! VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK!!?? Jisses, det är bara fruktansvärt tragiskt att det finns människor som tycker o tänker så o dessutom inte kan hålla sina åsikter för sig själva!! STÅ PÅ DIG OCH VAR STOLT FÖR DEN DU ÄR!!!!

//LiiNe

prickig design sa...

hej!tror att det är första besöket hos dig. Såg solig´s inlägg om dina fruktansvärda mail. Ville visa mitt stöd och hoppas att du fortsätter med det du gör, för du gör det bra. En anmälan känns väl kanske inte fel heller, om man orkar med sådant?! Stå på dig och låt INGEN svag trampa på DIG och din familj!!
länkar till dig om det är ok..
En kram från mig!

ELPE sa...

Jag blir så ledsen när jag läser att någon kan skriva såhär till en annan människa... Skulle vilja skicka en bamsekram till hela er familj, fast jag inte alls känner er, stå på er, ni ska inte behöva tiga om ert ursprung!! Alla är ju för sjutton människor, ingen ska behöva bli utsatt för sånt här!!!
/Elin

stora lilla j sa...

Fnurr: ja, eller hur? Helt otroligt att ni är så många som stöttar och kommer med uppmuntran, jag blir alldeles rörd! Och i ärlighetens namn är jag glad att ha blivit av med dessa bloggläsare! Visst är det här en syblogg, och personen bakom är ju sekundär, men jag som syr har också rätt att vara en person när jag vill, utan att skämmas eller vara rädd! Tack igen, alla underbara läsare som lämnar en kommentar och återupprättar min tro på mänskligheten!

Carolina sa...

Blir så ledsen att läsa sånt! Att det bara kan finnas såna människor. Heja dig och fortsätt blogga!

Kram

KATTCHING sa...

ja man vet knappt vad man ska säga. men du är i alla fall inte ensam. det finns många som supportar dig!

/kattching

h. sa...

Läskigt att det finns människor som fortfarande bryr sig om "hudfärg" eller sexualitet. Tragiska människor som jag ser som mindre vetande..
Kram till dig och din familj. Stå på dig! / Hanna

Anonym sa...

Jag var förberedd när jag kom till din blogg, hade precis innan läst om det på en annan blogg. Ändå blev jag chockad. Jag var tydligen inte nog förberedd.. Det är så outsägligt sorgligt att sådana människor finns, som inte tänker. De har inte förstått. Inte någonting.
Samtidigt tycker jag att det är en diskriminering bland oss som har annat ursprung. Jag själv tex, har påbrå ifrån både Schweiz och Tyskland och min man har påbrå ifrån Tyskland. Vi kan säga att vi är halvtyskar båda två och borde ju bli "hatade" för det Hitler gjorde, det var väl minst lika fruktansvärt. Men aldrig har jag fått en sådan kommentar eller ens en antydan. Varför? Är det bara för att jag inte är svarthårig? Min man är tom blåögd. Är det bara svarthåriga och brunögda som ska behöva stå ut med sådant? Inuti är vi alla lika. Det är bara så synd att det är så många som inte har förstått det än. Stå rak och var stolt över den du är och ditt ursprung! Du är unik och den känslan ska inte några mindre lärda ta ifrån dig!!
Många kramar
/June på www.junebacken.se

Skaparstigen sa...

Vilka obehagliga människor! Och att de dessutom stör sig så mycket att de måste maila sina knasiga åsikter till dig.. Men nu slipper du ju dem i alla fall, så försök att glömma bort, även om det säkert inte är lätt.

Anonym sa...

Tänk om alla vore lika, vad tråkig världen skulle vara... Själv blir jag nyfiken och vill lära mig mer av någon som inte är jag. Klokt att dela med dig av det som hänt, så att du inte sitter och grubblar i ensamhet. Vi är många som är med dig!

Kerstin sa...

Största stor Kramen till dig!
..är tyvärr här inne för första gången men definitivt inte sista.. jag gillar fina människor som gör det dem gillar!
Och du verkar vara en riktigt stark å snäll människa som just nu är värd alla kramar i världen!
Ta hand om dig och fina familjen!
Här ska jag absolut kika in fler gånger.. å se allt fint du gör.
Kram Kerstin

Anonym sa...

Idioter finns det gott om, men det där tar nog priset. Det spelar väl ingen roll vilken bakgrund/religion man har. Jag tror dock ändå att det är ett fåtal som är så korkade och inskränkta. Vare sig jag visste eller inte att ni inte hade ett "helsvenskt" påbråså har jag misstänkt det med tanke på de mörkare tonerna hos era vackra små barn. Nej, var stolta över vem ni är och skaka av dig de där obehagliga kommentarerna. De säger mer om personerna som skrivit dem, än om dig och din familj!
Många varma kramar

6-barns mamma sa...

Blir helt förskräckt när jag läser, vad spelar det för roll om man är vit, svart, muslim, jude eller vad man nu är. Det är ju en syblogg, så har jag sett din blogg sen jag började följa den. Jag kommer fortsätta följa den, undrar lite över vad jag är egentligen? Jag är född svensk, men på pappas sida kommer dom från Tyskland (valloner, tror jag det var) och mammas sida är från svensk finska gränsen och Frösön. Är jag svensk? Men jag älskar att sy och sticka, och det är det jag i första hand skriver om på min blogg. Sänder kramar till dig...

Anonym sa...

Nämen herregud! Jag blir helt chockad!! Helt mållös!!

Jag måste hämta mig lite så ska jag mejla dig sen när jag kan få fram något ur min gapande mun!

Anonym sa...

Man blir ta mig tusan mörkrädd!!! Dessa oerhört osmarta människor tror tydligen att man kan srikva vad som helst bara för man gömmer sig på nätet. För de vågar ju inte visa/säga vad de tycker offentligt.

Stå på dig och stå rakt och stolt! Underbart med människor som itne är "vanliga" svensson och kan kan få insikt i andra kulturer.

LittlePoppins sa...

Hej. Hittade just hit. Underbara kreationer och supersöta barn!!!! Ang. svaren du fått på din julhälsning kan jag bara säga, och jag måste till och med svära, sorry: Folk är fan inte kloka i huvudet!!!!!!! Och att till och med höra av sig med mail och framföra sin åsikt...helt ofattbart!! Jag lever som svensk blondin tillsammans med en spansk man på Mallorca. Här finns det ju i och för sig massor av människor från alla jordens hörn så ibland smälter man liksom in. Ofta tror folk att jag är turist. Jag har bara en enda gång sen jag kom hit för 7 år sen blivit utsatt för rasism, av min barnmorska när jag var gravid men mina tvillingar. Hon var elak och sa en massa elaka saker framför typ 15 andra höggravida mammor i min mammagrupp. Jag började störtgrina och gick aldrig mer dit. Igen, folk är inte kloka i huvet!!!!

Jag kan bara säga som alla andra, håll huvutet högt och var stolt över din och din mans bakgrund. Täck vilken fördel för barnen med olika kulturer och språk. Mina lär sin 4 språk!!!

Ha det gött som man säger i Värmland. Länkar till dig från min sida.

Hälsningar från Mallorca.

Bobo/Rumba de kransen sa...

Fy fan vilka människor. Man kan inte annat än att svära och säga att det är skönt att du blivit av med dem. Hoppas de aldrig läser min blogg. På plussidan kan man söga att det verkar som om du fått en massa nya läsare på grund av detta, läsare som dessutom stöttar! Jag har i alla fall upptäckt din blogg och dina fantastiska grejer!

Gulligan sa...

Vilket vansinne!!

Som icke etnisk svensk har jag råkat ut för en del påhopp men man slutar aldrig förvånas!

Människans värde sitter väl inte i hudfärgen?? Ska man bli dömd bara för sin religion och sin ursprung??
Vissa tar den lätta vägen och dömer...

Kramar från en annan multireligiös familj!!!

plyschmyran sa...

Jag kan knappt tro att det finns så sjuka människor... Och som dessutom läser sybloggar (det hade absolut inte varit OK i en politisk blogg, men varit lite mer förståeligt, alltså att skriva politisk och rasistisk skit). Men jag vet att du är stark och har integritet så du kan ju bara skaka av dig detta!

knappologi sa...

Helt galet vilka åsikter människor kan ha...
Trevlig blogg, den hittar jag gärna tillbaka till.
Mia

Anonym sa...

Vill bara utbrista "De tycker fel!" men det är ju inte heller en speciellt konstruktiv kommentar... Hur som helst blev jag glad att läsa din julhälsning, jag tyckte det var intressant. För man skapar ju sig en bild av människorna bakom bloggar man följer och då är det intressant att få läsa ett inlägg som det. Så kram på dig och din fina familj!

BONGI sa...

Alltså, det där mailet var så lågt att jag mår dåligt!! Så smaklöst, löjligt, barnsligt och vidrigt!!
Men din julhälsning var härlig och din familj verkar störtskön! Jag har ju själv en härlig "mix" i min familj och det är jag oändligt stolt över!!! Skönt för dig att slippa en fördomsfull och trångsynt läsare - och härligt för oss andra glada bloggläsare som får fortsätta hämta inspiration på din härliga blogg! Blessings!

Äppel Päppel sa...

Usch! Jag är helt skakad av att ha läst det du råkat ut för. Man vill ju inte tro att det finns sådana människor. Har själv en "mixad" familj och är så stolt över det! Hoppas verkligen att du också känner dig stolt och inte låter dig nedslås av något sådant här!

Kram

Heimlaga sa...

Hur många av oss är egentligen "riktiga" svenskar?
Jag tycker tvärtom att det är spännande om sybloggare från olika hörn skulle låta sina bakgrunder influera även syendet-barnkläder med etnisk touch vore ju roligt att se!

Anonym sa...

Vill också bara lämna mitt stöd - självklart ska man inte behöva gömma vem man är! Det är hemskt att höra var folk skriver.
Stå på dig och låt det gå ut genom andra örat!
Anneli

Babushkadockan sa...

Vad tråkigt att höra! Man upphör aldrig att förvånas över hur fega människor kan vara när de måste gömma sig bakom en dator för att skriva sådana saker.
Var stolt över ditt ursprung, du har ju en fin familj och du är ett levande bevis på att kärleken står över religioner, raser och allt annat.
De som skrivit elaka kommentarer borde rannsaka sig själva och lära sig själva att se skillnad på sak och person.
Jag kommer att läsa din blogg!

Carin sa...

Jag blir helt chockad när jag läser, finns det verkligen människor som tycker så är det första som far genom min naiva hjärna. Jo, bevisligen så finns det det. Skriv ut avsändarens namn/mailadress i bloggen så att han/hon får stå för sina åsikter.

Anonym sa...

Tycker det är en mänsklig rättighet att vara få vara stolt över vem man är och vilket ursrung man har! Ingen ska ha rätt att klanka ner på det! Jag hoppas att du inte tar allt för illa vid dej vid dessa onödiga kommentarer, om de nu envisas med att inte tycka om människor för att de är människor kan de väl ialla fall hålla det för sej själv. Så vi andra slipper höra om det! Du syr superhärliga kläder, fortsätt med det! Det är det enda som spelar roll ;) All lycka i världen till dej!

Anonym sa...

Tycker det är en mänsklig rättighet att vara få vara stolt över vem man är och vilket ursrung man har! Ingen ska ha rätt att klanka ner på det! Jag hoppas att du inte tar allt för illa vid dej vid dessa onödiga kommentarer, om de nu envisas med att inte tycka om människor för att de är människor kan de väl ialla fall hålla det för sej själv. Så vi andra slipper höra om det! Du syr superhärliga kläder, fortsätt med det! Det är det enda som spelar roll ;) All lycka i världen till dej!

Anonym sa...

Tycker det är en mänsklig rättighet att vara få vara stolt över vem man är och vilket ursrung man har! Ingen ska ha rätt att klanka ner på det! Jag hoppas att du inte tar allt för illa vid dej vid dessa onödiga kommentarer, om de nu envisas med att inte tycka om människor för att de är människor kan de väl ialla fall hålla det för sej själv. Så vi andra slipper höra om det! Du syr superhärliga kläder, fortsätt med det! Det är det enda som spelar roll ;) All lycka i världen till dej!

Anonym sa...

Tycker det är en mänsklig rättighet att vara få vara stolt över vem man är och vilket ursrung man har! Ingen ska ha rätt att klanka ner på det! Jag hoppas att du inte tar allt för illa vid dej vid dessa onödiga kommentarer, om de nu envisas med att inte tycka om människor för att de är människor kan de väl ialla fall hålla det för sej själv. Så vi andra slipper höra om det! Du syr superhärliga kläder, fortsätt med det! Det är det enda som spelar roll ;) All lycka i världen till dej!

Anonym sa...

Tycker det är en mänsklig rättighet att vara få vara stolt över vem man är och vilket ursrung man har! Ingen ska ha rätt att klanka ner på det! Jag hoppas att du inte tar allt för illa vid dej vid dessa onödiga kommentarer, om de nu envisas med att inte tycka om människor för att de är människor kan de väl ialla fall hålla det för sej själv. Så vi andra slipper höra om det! Du syr superhärliga kläder, fortsätt med det! Det är det enda som spelar roll ;) All lycka i världen till dej!

Anonym sa...

Tycker det är en mänsklig rättighet att vara få vara stolt över vem man är och vilket ursrung man har! Ingen ska ha rätt att klanka ner på det! Jag hoppas att du inte tar allt för illa vid dej vid dessa onödiga kommentarer, om de nu envisas med att inte tycka om människor för att de är människor kan de väl ialla fall hålla det för sej själv. Så vi andra slipper höra om det! Du syr superhärliga kläder, fortsätt med det! Det är det enda som spelar roll ;) All lycka i världen till dej!

Lykke sa...

Jeg er sjokkert!! Hvilken verden er det vi lever i???

En stor klem til deg fra meg

LottaM sa...

Göta Petter! Jag hamnade här av en slump och är helt mållös. Världen är full av knäppgökar som inte bergiper att människor skall respekteras för de de är. Tänk att ha sådana vrickade åsikter och dessutom förmedla dem till andra som man inte känner annat än genom en blogg.

En stor kram från mig till dig och din familj.

Lott sa...

Ah men vilka instängda, HEMSKA människor det finns. Självklart är du, och ska inte vara något annat än, stolt över dig själv, ditt ursprung och din underbara familj.
Jag uppskattade fotona från Albanien, där jag var förra sommaren med min pojkvän (som är från Kosova). Natën e mirë ;)

Anonym sa...

Man upphör aldrig att förvånas över hur många inskränkta och framför allt okunniga människor det finns där ute.

Var stolt över att era barn har tillgång till flera olika kulturer!

linnzan sa...

Det är ju fruktansvärt! Jag blir så chockad och arg när jag läser ditt inläggg. Att det finns människor här på jorden som har sådana åsikter är ju förkastligt.
Du och alla vi andra ska vara stolta över vilka vi är!
Kram och kärlek till dig och din familj!

Pernilla sa...

Jag hittade hit via Soligs blogg och måste säga att jag blev chockad över reaktionerna du fått. Alla har ett ursprung och jag tycker det är bra med lite kulturblandning. Sverige hade varit tråkigt annars. Stå på dig.
Gillar dina barnkläder förresten. Tyvärr är mina barn för stora nu, snart 14 och 16.

Anonym sa...

Vill bara säga... KRAM till dig o alla andra som sprider lite härlig värme med dina fina alster i denna ibland rätt gråvintertrista värld!

Rolf Nilsson sa...

Om vi utgår från att alla medborgare i detta rika land tillhör, att alla människor i Sverige tillhör en gemenskap som tävlar med alla andra gemenskaper om att vara bäst i hela världen på demokrati. Om vi verkligen menade något med att "alla ska med", borde det då inte vara en rätt het sak att få ner hemlöshetsantalet till noll ganska omgående?

Varför för inte de som anser sig representera vår allas demokrati bättre än alla oss andra inte upp frågan på regeringsnivå, istället för att låta förvirrade stadsdelar bolla livsöden mellan sig. Istället för att låta pressade landsting och kommuner slänga hemlösa mellan sig som kastbollar. Istället för att låta frivilliga och socialproffs göra upp märkliga avtal mellan sig och över utsatta människors huvuden i "demokratisk" anda.

Dessa avtal kvarhåller människor i livslångt utanförskap. Det är avtal som aldrig, aldrig, aldrig leder till att hemlösheten i grunden löses. Är detta verkligen vad de folkvalda menar med att vara bäst i världen på demokrati? Varför följer vi då inte det som står i lagen?
Om vi följde det som står inskrivet i regeringsformen och om vi verkligen ville leva upp till allas våra mänskliga rättigheter vi skrivit under på, så skulle hemlösheten vara över i morgon. Om vi la våra egenintressen som politiker och tjänstemän, som karriärister och som löneslavar en aning åt sidan, bara en aning och delade med oss av hemligheten, av oåtkomligheten, av det som vissa ser som den självklara rättigheten när det gäller dem själva.

Då skulle vi inte behöva snyfta oss fria när vi passerar stadsmissionens eller situation Stockholms snuskigt påkostade reklamkampanjer i tunnelbanan – snyfta eller fnysa oss fria. Jag tror att den allmänna oviljan att verkligen ta ställning för det som ligger i ordet demokrati på sikt kan vara minst lika farlig som att låta en före detta hemlös bo i just "mitt" rena, ordnade kvarter . Eller att låta en före detta knarkare bo i ett just "mitt trygga område".

Vad blir det kvar av vår stolthet och vår förmåga att värna om varandra när vi inte längre står för något? När vi låter oss skrämmas av kickproducerande snusk-journalister som skriver om precis vad som helst för att få sälja lösnummer.
Vad som helst utom om det som verkligen betyder något. Journalister skyller på läsarna, läsarna skyller på myndigheterna, myndigheterna skyller på bristande anslag och på pengar. Pengar förvandlar sig ständigt, söker nya former. Former som hetsar och lockar oss. Vi fyller det offentliga rummet med enorma nakna tjejer utan att någon reagerar. Detta är helt okej i "demokratins" namn men om hemlös tigger på tunnelbanan ryggar vi indignerat tillbaka.

Har vi tappat kontakten med vår värdighet? Borde inte värdigheten ligga i att vi bryr oss om att alla har rätt till den – värdigheten alltså. Denna värdighet vilar på att vi upplever oss ha samma grundläggande rättigheter som de vi delar vår tillvaro med. Det som jag ser som en rättighet för mig själv måste vara en rättighet för dig också? Inte bara en möjlighet om du anpassar dig till det sätt på vilket jag missbrukar bonusjaktens spelregler. Den jakt som jag bedriver för att uppnå andra värden. Värden som ligger på en högre nivå. Värden som svävar en bra bit över det som vi kommit överens om i detta land utifrån FN deklarationen.

Fastighetsspekulanter gör sig feta vinster utan att vi medborgare reagerar. Hyror trissas upp och priserna tävlar med demokratin om utrymmet. Det är inte dessa värden som ligger till grund för det gemensamma. Det handlar i grunden inte om du ska ha en Mercedes i stället för en Folkvagn. Eller en dyr märkeströja istället för en lite billigare. Grunden handlar om att ha ett tryggt hem och att ha mat för dagen. Allt annat är bonus! Det är dessa "bonusar" som vi ska hänföra till möjligheter. Inte det grundläggande som bostad och mat.

Idag pratar vi om höga löner som om det vore rättigheter. För väldigt många människor i Sverige har denna syn på möjligheter också blivit till rättigheter.
I alla fall i deras egna huvuden. Detta har i sin tur har lett till att det för väldigt många andra har blivit så att de grundläggande rättigheterna som står inskrivna i vår grundlag i stället har förvandlats till en möjlighet.

Om jag nu vänder mig till dig som medborgare och frågar: Tycker du att dina bonusar skall komma till dig på bekostnad av en annan människas rättighet så ryggar du antagligen tillbaka. Du kanske känner dig förolämpad. Du tycker kanske inte att jag har rätt att anklaga dig. Därför ber jag dig istället att begrunda denna lek med ord som "demokrati och rättighet".
Annars kan du kanske se det som en möjlig skyldighet.

Samhället är nog mycket skörare än vad vi tror. Det vet vi som någon gång som trillat utanför!



Rolf Nilsson
Ordf. Föreningen Stockholms hemlösa
Tfn: 0736-76 42 86

Anonym sa...

Så fruktansvärt skrämmande att det finna sådana idioter. Såklart ska båda ni och era barn vara stolta över ert ursprung. Jag bara gapar över hur inskränkta och okunniga mönniskor det finns.

//Tessan

Vickan-Pickan sa...

Hej,
Precis som alla andra blir man ju stum av den idioti som mailats till dig. Undrar också vad som är etniskt svenskt, de flesta av oss här i sverige har ju vallonskt, tyskt, danskt, finskt, norskt mm. påbrå. Jag håller med om att du ska publicera namn på de som mailade dig så att vi alla kan mailbomba dem och se om kräken kan stå för sina åsikter. Underbart med människor som du och din man som blir kära i en människa och inte i en hudfärg, religion, kön, hårfärg, eller annat, utan i människan. Sådana som ni och vi berikar Sverige, sveriedemokrater och andra inskränkta rasister förminskar och fördummar.

Heja dig!
:) Victoria

stora lilla j sa...

Ett STORT tack igen, till alla som står upp mot rasism och främlingsfientlighet!!!

Ottopippi: himla cool man du har, och tänk vad härligt att något så positivt kan komma ur något så taskigt och elakt menat!!!

Anonym sa...

Sträck på dej o va stolt!
Heja dej!

Anonym sa...

Klart att du och din familj är 100% svensk, själv är jag blond, blåögt och vet att släkten (visserligen långt tillbaka) kommer från både belgien, holland och det finns tom nån lite same nånstans i röran. Idioter finns det gått om, det värsta är bara att dom inte alltid är så lätta att se vid första ögonkastet.

Anonym sa...

skickar bara positiva kramar!!hittar inga bra ord!

Familjen skogstokig sa...

Lite sent, kanske, men måste bara skicka dels lite kramar till dig och dels lite dålig karma till del elakingar som kommenterat. Var stolt över ditt ursprung, det är jag.

Anonym sa...

Hej!
Vår dator kraschade nyligen och jag har missat din blogg ett tag. Nu håller jag på att ta igen och fick då se det här inlägget! Chockad och utan ord. Hoppas att du har polisanmält dom! Jag gillar din blogg skarpt! Keep up the good work!

Anonym sa...

Hej,lite sent men men... jag tycker du tar och polisanmäler dessa personer... det är inte ok att skriva vad som helst och ibland måste man markera det! Kram till er och strunta i sådanadär mail!

Anonym sa...

Hej!

Har aldrig tidigare läst din blogg men blev uppmärksammad på vad som hänt från en stickblogg jag följer. Vill med detta ge dig mitt stöd.

e

Anonym sa...

Du är en människa precis som alla andra.
Det är nog snarare de som skriver skit utan grund som jag inte skulle vilja ha att göra med. Fattar inte varför man skulle vilja göra någon illa så som de, genom att maila såna okvädningsaker.

Är det något riktigt man stör sig på och vill förändra så är det ju knappast någon bra början.

Himla idioter.
Men stå på dig och visa vem du är. De flesta som har en hjärna kan förstå att människan är det viktiga.

Kram och pepp från en annan medmänniska

Karin H sa...

Fördelen med internet är att man kan skriva vad man vill utan att bli bedömd utifrån vad man ser ut att vara.
Nackdelen är att fegisar kan skriva vad för skit de vill utan att behöva tala om vem man är eller stå till svars. Avsändaren till de mail du har fått borde tänka efter: om denne inte insett att personen bakom bloggen var av en annan bakgrund än vad man automatiskt förutsatt så har kanske bakgrunden ingen betydelse. Bloggen har ju uppenbarligen varit av intresse innan, och borde vara ännu mer av intresse efter.

Vi är alla jämlikar!
All lycka till dig och din familj!