stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

onsdag 21 januari 2009

Om Polo varit tågtokiga...

... hade deras tröjor nog sett ut så här, eller ungefär i alla fall. Mina killar är galna i Thomas tåget, alltså verkligen absurd-galna i - Jonathan drömmer om tågen och deras äventyr, och pratar i sömnen och roar hela familjen, dessutom har de lärt sig hela signaturmelodin - på engelska...

Så, när det var dags för nya varmare tröjor - båda killarna växer så det knakar just nu - var de helt eniga om att det skulle bli tågtröjor. Och jag försöker vara hygglig och göra dem till viljes, men jag får nog jobba litet på mina applikationstalanger... Först ut kom Jacobs tröja, och han blev väl halvglad. Efter en stund hör jag Jonathan visska till honom "Det är som ett tåg liksom!"

13 kommentarer:

Solveig Lövendahl sa...

Så söta de är dina pojkar! I och för sig tycker jag att det syns ganska tydligt att det är ett tåg...
Såg förresten att du var vegetarian, så trevligt! Jag och Ottopippi har just funnit varandra inte bara som sytokiga utan även som veggisar:). Så välkommen i klubben! :)

Anonym sa...

hahaha, vilken gullig kommentar! Jättefina barn och jättefin tröja, det verkar förresten som att du fått till det där med bilderna? Vad det nu kallas;)?

Skaparstigen sa...

Härlig tröja! Applikationen ser ju jättebra ut!

(Jag är förresten också vegetarian, nästan i alla fall, äter fisk ibland dock.)

Jes sa...

Vilken snygg tröja, gillar verkligen färgen!!! Applikationen blev jättefin, snyggt med randig mudd.

Doris_Assar sa...

Hihi.. tycker också du lyckats bra med tåget! :-)
Va fin du fått till V-ringningen, några tips? Jag har bara gjort en misslyckad V-ringning...

Lotta Sultan sa...

klart det är ett tåg!
roligt det där med besatta barn. vi har ju haft en pippigalning här ett tag.

OttoPippi sa...

Jag säger som Solig!!! Kul med fler vegisar!! :-) :-) Älskar dina v-ringade tröjor. Gör man som jag tror att man gör? Dvs börjar och slutar längst fram när man syr på mudden och bara gör den dubbel eller???

Anonym sa...

Japp, hon har 74! Precis gått över till den storleken ( eller ja, en del plagg är ju galet små som man köper, som lindex typ..)

OttoPippi sa...

Hej!! Jag vill bara meddela att min sambo startat en blogg för att han blev så upprörd över de rasistidioter som mailat dig! Du hittar den på:
http://tollamoschen.blogspot.com/
Jag la också ut ett inlägg om detta på min vlogg. Hoppas att du tycker att det är okej?
Kram!!!!

johanna sa...

Ja elefanterna var inte roliga! Men detta är lite annorlunda, trycket spricker inte på samma sätt och tyget känns mycket mjukare. Inte superkvalitet men helt klart en förbättring!

Strömming sa...

klart det är ett tåg! snygg var den också. v-ringning ser svårt ut!

apropå dregglismönster har jag fått det av gulligan. hon kanske kan byta bort det till dig också, det är jättebta!

Gulligan sa...

:):):)

Jättefin tröja!!!

stora lilla j sa...

Tack! :)

Doris & Ottopippi: Ja, precis, jag nålar fast det först och mäter upp hela halsringningen, sen tar loss det, syr ihop halsmudden fram, nålar fast igen, och syr. Men det blir INTE snyggt om man inte stickar ner sen!