stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

onsdag 7 januari 2009

Jag vill lära mig photoshop nu! Och försenade julklappar

Ush vad jag är trött på att fuska mig fram på PS, och beundra tex Florin och Mustafas layouter! Hm, kanske en onlinekurs vore något för mig? Min försvampade hjärna skulle nog må bra av litet utmaningar...

Ovan en klänning i stl 86-92 till barnens dagiskompis S. När julklapparna tillverkades/inköptes påpekade Jonathan att S också måste få en julklapp, och var mycket bestämd på att det skulle bli en klänning.

Jag syr ju gärna klänningar, men enligt samma principer som jag syr andra kläder, att de ska vara sköna att ha på sig, med plats att leka i, och utan alltför mycket detaljer och rysch-pysch, och alltså blev resultatet en superenkel klänning tänkt att ha ovanpå tajts o tröja, i längd strax över knäet.

Modellen kanske är överdrivet enkel, men med tanke på tyget kändes den helt ok, och lilla S verkade glad i alla fall!

10 kommentarer:

johanna sa...

Å vilken fin klänning! Jag gillar verkligen såna enkla klänningar, de är de allra finaste! :-)

Gulligan sa...

Jättefin!! Jag älskar den modellen också!

Lotta Sultan sa...

klassisk modell!
ps!!kolla www.moderskeppet.se
dom har bra kurser och även tutorials för dom som vill lära sig med om photoshop. ds

Lallis sa...

Tycker klänningen och modellen är jättefin!

á Yeliqa sa...

Klänningen blev jättefin och håller med om att bekvämligheten är det viktigaste. Har sytt många klänningar i den där modellen både till min dotter och nig själv och de brukar bli väl använda :)

Bustråden sa...

Fin klänning och skön att ha på sig och leka i!

Strömming sa...

Högskolan i jönköping har en distanskurs i photoshop. (var antagen till den nu i höst men kom på att jag inte skulle orka ta mig den tiden) den verkar jättebra dock så jag hoppas på att gå den nån gång. går nog att hitta på studera.nu

Jättefin klänning, velouren ser så fin ut!

Anonym sa...

Gillar! Hur går det förresten med din vagn? FÅr vi se nåt på bloggen? =)

Anonym sa...

Hej!
Och tack varmaste för kommentaren. Jag kämpar hårt mot tengil med den verkar ta över mig nu. Va kul att hitta hit! Kan du göra stora klänningar oxå? Dom va ju jättefina. Kramiz Sabina

Miffo Maria sa...

Ett tips för att lära dig lite photoshop: http://www.webdesignskolan.com/