stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

onsdag 21 januari 2009

T-jamas á la Gekko

I mitt nyårsinlägg skrev jag ju om hur jag tänkte bli originell, och inte alls kopiera alla andra smarta sybloggares kreationer, och vad tror ni kommer här, om inte en total and utter rip-off? Men efter Gekkos geniala uppfinning Tjamasen var jag ju faktiskt tvungen att göra en egen till Jacob, den ungen är omöjlig att klä på efter badet, dessutom övertrött och hyper, så det blir skrik och gorm varenda kväll, istället för harmonisk påklädning, följt av nyponsoppa i soffan och "kura skymning", som är vad jag egentligen drömmer om.

Nå, den geniala Tjamasen hjälpte! Påklädningen gick nästan smärtfritt, och Jacob som dessutom alltid sparkar av sig täcket av varm och mjuk som värsta gossedjuret.

Modellen är Form 1 från Meedom, i storlek 80. Vet att många klagat på deras storlekar att de är litet udda, vilket får sin förklaring i början på boken där de beskriver att varje storlek är FRÅN, och inte TILL, som vi annars är vana vid i Sverige. Alltså passar stl 80 från 80 till 86cm!

Övertrött unge och jobbig mamma som kommer med kameran...

5 kommentarer:

johanna sa...

Å vilket gulligt litet yrväder!

Doris_Assar sa...

Fin!! Det är en smart uppfinning det där! :-)
Skönt att se att det inte bara är min dotter som är svårfotad ;-)

Katharina sa...

Det är ju det som är så finurligt med alla bloggar att man kan inspireras till tusen och ibland kopiera helt skamlöst. =) Fin blev den helt klart!

Jes sa...

Snygg,!! Det där om stoleken har jag missat att läsa tack för upplysningen :)

Strömming sa...

Snygg tjamas! Klart man ska kopiera en så smart lösning! Det är ju bla därför man läser bloggar ju! Man får helt kallt rääkna med att bli kopierad om man lägger ut det på bloggen!