stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

tisdag 20 januari 2009

kinakrage

Jag fick en beställning från en bloggläsare som sett tunikan som gick till Hiskon i senaste Given, och ville ha en exakt likadan. Kul, och praktiskt för mig, jag hade ju redan mönster i ordning! ;-) Storleken var även den densamma, 92-98, så denna beställning gick snabbt och geschwint (eh, stavning?) att få iväg. Jag är verkligen himlans förtjust i både modellen och tyget, och det kändes jättekul att sy den igen. Jag tänker mig den till ett par vidare byxor i tunn litet gråaktig denim, så där fram på vårkanten...

12 kommentarer:

jejja79 sa...

superfin.... och läste om julhälsningen... helt sjuk..... men tyvärr finns det ju människor som har lite annan syn på livet och andra medmänniskor. Men fortsätt ditt fina arbete.... med att ge oss andra ispiration och lite roligt att läsa... =)

LinSar sa...

Va härligt sör den blev.
Ha det gott

Doris_Assar sa...

Förstår att du fick en till beställning, den här tröjan var en höjdare! :-)

Kalunji040 sa...

Tröjan och modellen är riktigt snygg.

Jes sa...

Jag är oxå jätte förtjust i den:) supersnygg!!!

florin design sa...

Kalasfin tröja!

Botilda sa...

Ja, den är verkligen fin! Kul att se en så snygg variaton på ett rätt vanligt mönster.

Vindling sa...

Underbar!

hea sa...

Läste på Solig's blogg om de minst sagt otrevliga kommentarerna som du fått angående ursprung och religion! Blev smått chockad över hur elaka och fördomsfulla människor kan vara! Inte konstigt att det är krig i världen...
Hoppas att du inte mår alltför dåligt av det här och tänk på att problemen ligger hos dem, inte hos dig!
Varma hälsningar!

Helena sa...

Jättesnygg tunika!

Crew sa...

En ny rackare här som följer din blogg! Jättefina saker syr du och tygvalet på tunikan var jättebra. hade kunnat tänka mig en själv :)

Strömming sa...

Blev avis på hiskons tunika och lika avis på den här. Den är såå fin. Kragen är verkligen pricken över i!